Dotarcie do potencjalnego klienta jest jednym z najistotniejszych, jeśli nie najważniejszym celem SEO (ang. Search Engine Optimization). Aby osiągnąć ten cel, stosuje się różne strategie pozycjonowania. Dla rozbudowanych serwisów lub sklepów internetowych, posiadających bogatą ofertę, najkorzystniejszym rozwiązaniem jest pozycjonowanie szerokie lub inaczej pozycjonowanie long tail (na długi ogon). Ta strategia SEO jest przede wszystkim jednostkowo tańsza, prostsza w kontekście uzyskania wyników i nakierowana na klienta będącego już blisko dokonania zakupu, niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnego pozycjonowania na frazy. Wynika to z tego, że szerokie pozycjonowanie wykorzystuje do zdobywania widoczności na rozbudowane słowa kluczowe, dobrze odpowiadające na potrzeby oraz intencje potencjalnych klientów. Przekonaj się, jakie możliwości przyniesie dla Twojego biznesu pozycjonowanie szerokie z Pozycjonowanie.pl!

Twoi Klienci są w sieci - spraw, aby Cię znaleźli! Jak?

Zainwestuj w pozycjonowanie strony internetowej!

Na czym polega pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie (long tail, na długi ogon) jest jedną ze strategii SEO, wykorzystywanych najczęściej do promocji rozbudowanych serwisów, głównie e-commerce. Korzyści, w postaci ukierunkowania na pozyskanie wartościowego dla zwiększenia sprzedaży ruchu powodują, że strategia ta bardzo dobrze sprawdza się dla budowy widoczności serwisów e-commerce. Tradycyjne pozycjonowanie pracuje nad zamkniętą liczbą wyrażeń kluczowych, natomiast skuteczne pozycjonowanie szerokie wykorzystuje w praktyce nieograniczoną liczbę rozbudowanych, wielowyrazowych, dokładnie opisujących cechy oferty słów kluczowych i obejmuje cały serwis, a nie jedynie wybrane jego sekcje. Należy bowiem pamiętać, że każdego dnia w wyszukiwarce pojawia się około 25% zupełnie nowych zapytań. Dlatego dla efektywnego pozycjonowania rozbudowanych serwisów, posiadających zmienną ofertę, wybór sztywnej listy wyrażeń będzie mijał się z celem. Pozycjonowanie long tail skupia swoje działania na promocji fraz kluczowych o mniejszej konkurencyjności niż słowa ogólne. I ,mimo że nie posiadają one oszałamiających wyników wyszukiwalności, ich budowa może znacząco przewyższyć poziom konwersji fraz ogólnych. W pozycjonowaniu szerokim konieczne jest wymaganie od biznesu drastycznej zmiany w myśleniu o frazach kluczowych. Kilkuwyrazowe hasła szczegółowo opisujące cechy oferty sklepu pozwalają szybciej trafić do potencjalnych klientów i zachęcić ich do odwiedzenia sklepu, co znacząco zwiększa szansę na osiągnięcie pożądanego działania, jakim jest zakup.

Pozycjonowanie na długi ogon oczywiście nie wyklucza całkowicie fraz ogólnych z pozycjonowania, jednak w związku z tym, że nie są one w stanie efektywnie budować ruchu organicznego, traktuje się je bardziej jako frazy wizerunkowe. Konieczność skupienia się na frazach z długiego ogona najlepiej obrazuje model AIDA:

Ogromna konkurencja w każdym segmencie powoduje, że o sukces na Allegro nie jest już tak łatwo, jak miało to miejsce jeszcze kilka lat temu. Coraz większa liczba handlowców oraz niezliczona liczba ofert znacząco utrudniają dotarcie do klienta w tradycyjny sposób. Dlatego każdy sprzedawca powinien rozważyć wprowadzenie działań promocyjnych na Allegro – kampanii Allegro Ads. System reklamowy Allegro Ads to dedykowana sprzedawcom pomoc w promocji w ramach portalu Allegro oraz w wyszukiwarce Google. Skuteczny system reklam Allegro umożliwia między innymi:

  • Uwaga – pierwszy etap lejka zakupowego to odpowiedź na ogólne zainteresowanie tematem, usługą lub produktem – w tym miejscu najlepiej sprawdzą się frazy ogólne.
  • Zainteresowanie - odpowiedź na bardziej precyzyjne pytania, rozwiązanie problemu klienta poprzez produkt lub usługę - tutaj frazy mid tail (średnio rozbudowane) mogą pomóc w zatrzymaniu klienta na dłużej.
  • Pożądanie - kiedy klient, który wie już, czego poszukuje, wykorzysta rozbudowane frazy long tail do znalezienia najlepszej oferty.
  • Działanie - uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania na frazy long tail pozwoli zwiększyć szansę na konwersję wśród użytkowników zdecydowanych na zakup.

Nie można jednoznacznie określić, ile słów powinny zawierać frazy ze średniego lub długiego ogona. Różnica między nimi jest bardzo płynna. Niemniej, słowa kluczowe typu long tail pozwalają w największym stopniu zwiększyć liczbę użytkowników z wyszukiwarki, co najczęściej przekłada się na poziom konwersji.

Jesteś gotowy do podróży
na szczyt wyników w Google?

Wady i zalety pozycjonowania szerokiego

Pozycjonowanie jest usługą mającą na celu osiągnięcie założonego celu - może nim być uzyskanie i utrzymanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania na daną frazę kluczową, wzrost widoczności oraz wejść użytkowników z kanałów organicznych. Na tym ostatnim celu skupia się pozycjonowanie szerokie. Jego najważniejszym celem jest pozyskanie wartościowych bezpłatnych przejść z wyszukiwarek internetowych. Jest to tym samym jedna z najważniejszych zalet long tail SEO. Główne cele pozycjonowania to:

Pozyskanie wartościowego ruchu organicznego

Wartościowego, czyli takiego, który umożliwia uzyskanie pożądanej konwersji. Wynika to z tego, że użytkownik poszukujący danego produktu lub usługi na podstawie fraz long tail, jest z reguły w dużym stopniu zdecydowany na zakup. Dlatego kolejnym krokiem, będącym już poza zakresem SEO, jest umożliwienie użytkownikom jak najprostszego dokonania transakcji. Inną cechą charakteryzującą wysokiej jakości ruch organiczny jest czas, przez jaki użytkownik pozostaje w serwisie.

  • Poprawa wskaźników analitycznych - Pozycjonowanie long tail pozwala poprawić wskaźniki dotyczące czasu spędzonego na stronie internetowej oraz poziomu odrzuceń. Innymi słowy, osoby pozyskane z pozycjonowania szerokiego chętnie spędzają dłuższy czas, zapoznając się z treściami w serwisie, przeglądają podobne lub komplementarne produkty, a także czytają bloga lub poradnik na stronie.
  • Widoczność na nieograniczoną liczbę fraz - Pozycjonowanie fraz z długiego ogona jest strategią, która kładzie bardzo duży nacisk na zawartość treściową witryny. Niezwykle istotnym elementem rozbudowy contentu strony internetowej jest między innymi cykliczna publikacja artykułów blogowych lub poradnikowych. Wiąże się z tym znaczący wzrost liczby fraz kluczowych, na które wyświetlana jest witryna. Publikowany content zawiera bardzo wiele potencjalnych wyrażeń, które mogą odpowiadać zapytaniom użytkownika, a które nie były wstępnie brane pod uwagę. Bogate możliwości kombinacji sformułowań pojawiających się w treściach blogowych stale zwiększają widoczność i ruch na stronie.
  • Odporność na kluczowe zmiany algorytmów wyszukiwarek - To kolejna, niezaprzeczalna zaleta szerokiego pozycjonowania. Działania nakierowane na poprawnie zoptymalizowane i cyklicznie dodawane treści stanowią najlepszą odpowiedź na kierunek rozwoju wyszukiwarek – dostosowanie contentu do intencji zapytań użytkowników.

Wydawać by się mogło, że pozycjonowanie szerokie jest strategią doskonałą. W praktyce jednak najlepiej sprawdza się w przypadku stron e-commerce lub rozbudowanych serwisów, np. informacyjnych. Pozycjonowanie szerokie jest ponadto zdecydowanie droższą usługą od pozycjonowania tradycyjnego czy lokalnego. Ciągła praca nad tworzeniem i optymalizacją dużej ilości contentu, znacząca rozbudowa struktury odnośników, a także rozbudowana analityka, przekraczają najczęściej możliwości oraz potrzeby lokalnych biznesów.

Darmowy audyt SEO
Nasze narzędzie pozwoli Ci sprawdzić jak wygląda widoczność Twojej strony dla robotów wyszukiwarek internetowych.

Dla kogo pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie jest kompleksową strategią SEO, przeznaczoną głównie dla dużych serwisów www. Wymierne korzyści z pozycjonowania długiego ogona uzyskują przede wszystkim sklepy internetowe oferujące bogatą ofertę produktową. W przypadku e-commerce frazy z długiego ogona najczęściej budowane są poprzez wykorzystanie cech charakterystycznych konkretnych produktów, jak na przykład kolor lub rozmiar. Pozycjonowanie takich fraz powoduje, że klienci wyszukujący dane produkty trafią bezpośrednio na podstronę sklepu oferującą dokładnie to, czego oczekują. Strategię skutecznego pozycjonowania szerokiego dla e-commerce charakteryzują najczęściej uzyskiwane efekty i korzyści, jakimi są:

  • wzrost widoczności strony w Internecie,
  • wzrost ruchu organicznego,
  • wzrost liczby konwersji.

Innym typem stron www, które mogą z powodzeniem wykorzystywać pozycjonowanie na długi ogon, są bez wątpienia rozbudowane serwisy informacyjne lub usługowe. Jedynym warunkiem pozwalającym na wdrożenie założeń pozycjonowania szerokiego do promocji takich stron jest duża ilość treści sukcesywnie pojawiająca się na stronie. Dzięki temu pozycjonowanie szerokie może znacząco wzmocnić pozycję witryny, jej widoczność oraz pozyskiwać ruch organiczny.

Pozycjonowanie szerokie nie ogranicza się jedynie dla powyższych dwóch typów stron www. W praktyce każda witryna może skorzystać z dobrodziejstw pozycjonowania szerokiego. Należy jednak zwrócić uwagę na jeden absolutnie niezbędny element, jakim jest tworzenie dużej ilości wartościowej treści. Ponadto strategia pozycjonowania szerokiego dla mniejszych serwisów musi być bardzo precyzyjnie przygotowana i monitorowana, a osiągnięcie satysfakcjonujących wyników może zająć więcej czasu.

Pozycjonowanie szerokie. Jak to działa?

Pozycjonowanie szerokie jest rozbudowaną strategią, której celem jest pozyskanie wartościowego ruchu organicznego na stronę www. Zasadniczo, proces long tail SEO składa z kilku powtarzalnych etapów, z których każdy ma bardzo duże znaczenie dla poprawności i efektywności działań. Pominięcie któregokolwiek z etapów pozycjonowania szerokiego może skutkować mizernymi wynikami i stratą pieniędzy. Agencja Pozycjonowanie.pl w ramach efektywnego pozycjonowania szerokiego kieruje się opisanymi poniżej krokami.

Analiza strony internetowej

Weryfikacja struktury serwisu jest pierwszym krokiem umożliwiającym określenie zakresu prac optymalizacyjnych, niezbędnych do poprawnego jej funkcjonowania oraz indeksacji przez roboty wyszukiwarki. W trakcie analizy początkowej specjaliści SEO szczegółowo weryfikują wszystkie istotne pod kątem pozycjonowania szerokiego elementy witryny, wyszukują błędy w jej strukturze oraz sposoby naprawy błędów. Niezwykle ważne jest również określenie możliwości wprowadzenia zaawansowanej optymalizacji technicznej – serwisy oparte na systemach SaaS najczęściej posiadają ograniczone możliwości modyfikacji kodu źródłowego z poziomu specjalisty SEO. W takiej sytuacji wdrożenie wytycznych optymalizacyjnych zostaje przekazane właścicielowi witryny, który we współpracy z dostawcą CMS odpowiada za działania optymalizacyjne.

  • Analiza języka odbiorców - w jaki sposób o oferowanych produktach lub usługach mówią ich użytkownicy. Najlepszymi narzędziami do analizy języka klientów są programy analityczne – Google Analytics lub Google Search Console. Pozwalają one zweryfikować, z których fraz strona zyskuje największy ruch, a także np. jakie frazy wpisywane są w wewnętrzną wyszukiwarkę witryny.
  • Język pracowników - sformułowań najbardziej trafnie określających oferowane produkty lub usługi można poszukiwać wśród pracowników strony www. Język branżowy może znacząco ułatwić dotarcie do klientów poszukujących niszowych produktów lub usług.
  • Analiza konkurencji – strony internetowe konkurencji to niezwykle ważne źródło informacji - pozwala określić, na jakie frazy kluczowe pozycjonowane są witryny liderów w branży, a także zwrócić uwagę na wartościowe wyrażenia, które mogły zostać wcześniej pominięte.
  • Wyszukiwarka – odpowiedź na popularność słów kluczowych w branży daje również sama wyszukiwarka internetowa. Podpowiedzi wyszukiwarek jasno wskazują na często wyszukiwane frazy long tail, które mogą i powinny zostać wykorzystane w pozycjonowaniu na długi ogon.
Jesteś gotowy do podróży
na szczyt wyników w Google?

Optymalizacja serwisu

Dostosowanie witryny do wymogów wyszukiwarek stanowi jeden z najważniejszych etapów każdego procesu pozycjonowania. Bardzo często witryny poddawane są optymalizacji wielokrotnie - na skutek zmian w algorytmach wyszukiwarek, a także modyfikacji strategii SEO lub biznesowej klienta. Optymalizacja polega na wprowadzeniu istotnych zmian, między innymi w kodzie źródłowym witryny, a także odpowiedniej z punktu widzenia robotów wyszukiwarek konfiguracji każdej, istotnej dla SEO podstrony serwisu. Poza kodem źródłowym optymalizacji poddawane są również treści zamieszczone na stronie www. Struktura opisów kategorii, produktów czy wpisów blogowych musi umożliwić robotom wyszukiwarek łatwe zrozumienie, czego dotyczy dana podstrona.

Jeśli poszukujesz profesjonalnego partnera do prowadzenia skutecznych kampanii Allegro Ads, skontaktuj się z nami już teraz. Agencja Pozycjonowanie.pl oferuje transparentne, oparte na bogatej wiedzy i doświadczeniu, a co najważniejsze, skuteczne prowadzenie kampanii reklamowych aukcji na platformie Allegro. Razem z nami:

Linkowanie

Pozyskiwanie odnośników przychodzących ze zbieżnych tematycznie źródeł zewnętrznych stanowi bardzo ważny element pozycjonowania. Pozyskiwanie linków w strategii pozycjonowania szerokiego skupia się na linkowaniu wielu podstron serwisu, a nie poszczególnych jego sekcji, jak ma to miejsce w strategii pozycjonowania na frazy.

Nie można pomiąć w tym punkcie niezwykle istotnego elementu w pozycjonowaniu long tail, jakim jest linkowanie wewnętrzne. Jest to budowa takiej struktury odnośników w ramach serwisu, która umożliwi użytkownikom logiczną nawigację i wpłynie na czas spędzony na przeglądaniu treści, co może finalnie zdecydować o zakupie. Linkowanie wewnętrzne jest ponadto dobrym sposobem na „zatrzymanie” robotów wyszukiwarki w serwisie i przyspieszenie jego indeksacji.

Treść

Content marketing jest najlepszym sposobem na rozbudowę liczby fraz z długiego ogona. W zakresie budowy contentu na stronę wykorzystuje się wiele elementów, wśród których wyróżnić należy między innymi cyklicznie publikowane wpisy na blogu, utworzenie sekcji poradnikowej, Q&A czy FAQ, rozbudowa opisów kategorii czy produktów. Tworzenie i publikacja unikalnych i wartościowych treści wpływa na wzrost widoczności strony, pozyskiwany traffic z kanałów organicznych, umożliwia budowę wizerunku eksperta wśród odbiorców, a także pozwala zdobywać odnośniki zewnętrzne.

Analiza

Pozycjonowanie stron internetowych bez profesjonalnej analizy wyników nie jest w stanie rzeczowo ocenić skuteczności przyjętej strategii marketingowej. W przypadku pozycjonowania long tail najlepszym narzędziem do weryfikacji efektów jest Google Analytics. Szczegółowa analiza kanału Organic w Google Analytics pozwala dokładnie ocenić efektywność działań oraz tempo wzrostu. Zaawansowana analityka internetowa od Google umożliwia ponadto precyzyjne zlokalizowanie błędów w strategii i wprowadzenie niezbędnych działań naprawczych. Pozycjonowanie oparte na faktycznych danych to pewność skuteczności i efektywności działań.

Wymienione powyżej etapy nie są jednorazowymi działaniami. Prowadzi się je cyklicznie i w sposób ciągły. Należy pamiętać, że pozycjonowanie jest działaniem długofalowym, którego efekty mogą pojawić się dopiero po kilku miesiącach od rozpoczęcia świadczenia usługi. Niemniej, oparcie strategii pozycjonowania szerokiego na dokładnej analizie fraz kluczowych, poprawnej optymalizacji, wartościowych i unikalnych treściach oraz szczegółowej analityce może przynieść efekty znacząco przekraczające wstępne założenia.

Skontaktuj się ze specjalistami agencji Pozycjonowanie.pl i poznaj możliwości rozwoju Twojej strony w Internecie!

Ile kosztuje pozycjonowanie szerokie?

Strategia szerokiego pozycjonowania skierowana jest do dużych serwisów, posiadających bardzo rozbudowaną strukturę, wiele podstron oraz możliwości dalszej rozbudowy. Jednak każda strona internetowa jest inna, posiada inną liczbę podstron oraz różną zawartość contentową. W związku z tym określenie stałego cennika skutecznego szerokiego SEO jest w praktyce niemożliwe. Agencja Pozycjonowanie.pl oferuje swoim klientom indywidualne, oparte na analizie serwisu rozwiązania, które najlepiej oddają potrzeby w zakresie finansowania usługi pozycjonowania na frazy z długiego ogona. Skontaktuj się z nami już teraz i bezpłatnie poznaj najkorzystniejszą cenę skutecznego pozycjonowania long tail dla Twojej strony internetowej.

Pozycjonowanie.pl to doświadczona agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w pozycjonowaniu szerokim dla e-commerce oraz rozbudowanych serwisów. Nasze wieloletnie doświadczenie, stale rosnąca liczba zadowolonych klientów, a także transparentność działań i, co najważniejsze, skuteczność oraz doskonałe efekty, pozwolą również Twojemu biznesowi wejść na ścieżkę satysfakcjonującego rozwoju w Internecie. Pozycjonowanie.pl oferuje szeroki wachlarz usług z zakresu marketingu internetowego. Porozmawiaj z nami o swoich potrzebach i wybierz najbardziej skuteczne rozwiązania dla Twojej strony. W oparciu o Twoje cele biznesowe, oferujemy szyte na miarę rozwiązania w ramach:

  • pozycjonowania szerokiego ukierunkowanego na wartościowy ruch na stronie,
  • pozycjonowania lokalnego oraz na frazy w celu uzyskania najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania,
  • skuteczne kampanie reklamowe Google Ads, Facebook Ads, Allegro, LinkedIn,
  • precyzyjne i szczegółowe analizy oraz audyty SEO,
  • wartościowy content marketing na potrzeby Twojej strony www,
  • grupowe oraz indywidualne praktyczne szkolenia z zakresu marketingu internetowego.

Pozycjonowanie.pl to najlepsza odpowiedź na Twoje potrzeby z zakresu marketingu w sieci. Skontaktuj się z nami już teraz! Zaufaj nam i przekonaj się, jakie efekty będzie osiągać Twoja strona w Internecie.

Jesteś gotowy do podróży
na szczyt wyników w Google?

Pozycjonowanie szerokie. Czy warto?

Rosnąca konkurencja oraz coraz bardziej powszechny dostęp do wysokiej jakości Internetu powodują, że nieefektywne działania w sieci mogą znacząco pogorszyć wyniki pozycjonowania, a w efekcie sprzedaży. Pozycjonowanie na frazy z długiego ogona, które charakteryzuje niska konkurencyjność, jest obecnie najlepszą odpowiedzią na zmieniające się warunki e-handlu. Bogaty wachlarz szczegółowych fraz kluczowych, na które widoczna jest strona internetowa, pozwala pozyskać klientów będących o krok od podjęcia decyzji zakupowej. Pominięcie takiej szansy może skutkować dużymi stratami dla biznesu. Dlatego też każdy e-sklep oraz rozbudowana strona www powinny zadbać o przygotowanie i wdrożenie planu skutecznego pozycjonowania szerokiego. W ten sposób nie tylko zwiększą się szanse na pozyskanie większej liczby użytkowników, ale przede wszystkim nowych, bliskich konwersji klientów. Zapraszamy do skorzystania z oferty skutecznego pozycjonowania szerokiego w agencji Pozycjonowanie.pl!

Najczęściej zadawane pytania - FAQ

“Współpracę z firmą pozycjonowanie.pl rozpoczęliśmy w marcu 2008 roku.
W tym czasie powierzyliśmy im kilka naszych serwisów. Ciągłość współpracy to najlepszy dowód uznania. Polecamy ich jako partnera
biznesowego!”

Dominika Bońkowska, Właściciel firmy Toyota Bońkowscy Poznań i BMW oraz MINI Bońkowscy Szczecin