Facebook jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się serwisów społecznościowych na świecie. W Polsce liczba aktywnych użytkowników wynosi około 20 milionów . Ta liczba powinna wystarczyć za argument przekonujący do rozpoczęcia aktywności reklamowej na Facebooku. Poza standardowymi działaniami skupionymi wokół aktywności na fanpage firmy warto również skorzystać z bogatego wachlarza możliwości oferowanego przez reklamy Facebook Ads. Kampanie reklamowe Facebook Ads to doskonały sposób na uzupełnienie działań strategii marketingowej, zwiększenie zasięgu i dotarcie do nowych klientów. Skorzystaj z bogatych opcji reklamowych Facebooka z agencją Pozycjonownie.pl.

Twoi Klienci są w sieci - spraw, aby Cię znaleźli! Jak?

Zainwestuj w pozycjonowanie strony internetowej!

Czym jest Facebook Ads?

System Facebook Ads to rozbudowana platforma reklamowa umożliwiająca kierowanie przekazu reklamowego do precyzyjnie wyselekcjonowanych grup odbiorców. Wykorzystując informacje udostępniane przez użytkowników Facebooka, dotyczące zachowań, zainteresowań czy planów, otrzymujemy potężne narzędzie pozwalające niezwykle skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych oferowanymi produktami lub usługami. System Facebook Ads wspierany jest ponadto przez aplikacje i dodatkowe platformy - Messenger i Instagram, dzięki którym zasięg i efektywność reklam znacząco wzrastają. Facebook Ads umożliwia precyzyjne kierowanie reklamy do osób wykorzystując bardzo wiele zmiennych, m.in. wiek, płeć, lokalizację, język, zainteresowania, status związku i wiele innych. Czy Twoją firmę stać na pominięcie precyzyjnej segmentacji odbiorców i kierowanie dedykowanego przekazu do każdej z wybranych grup?

Reklama Facebook Ads może się wyświetlać na wielu płaszczyznach jednocześnie. Do dyspozycji reklamodawcy udostępnione są następujące platformy:

  • serwis Facebook,
  • serwis Instagram,
  • aplikacja Facebook Messenger,
  • Audience Network.

Dzięki bogatym możliwościom dotarcia do wyselekcjonowanych osób istnieje duża szansa na efektywne wykorzystanie środków budżetowych przeznaczonych na reklamę oraz znaczące zwiększenie zasięgu kampanii. Facebook Ads to nie tylko narzędzie do budowania świadomości marki. System umożliwia również wykorzystanie reklamy w celu generowania ruchu na Twoją stronę internetową, a także wspiera sprzedaż. Wykorzystanie aplikacji Messenger w procesach komunikacyjnych pozwala ponadto skutecznie budować trwałe relacje z klientami. Skorzystaj z bogatych możliwości reklamowych Facebooka i zyskuj więcej każdego dnia!

Jesteś gotowy do podróży
na szczyt wyników w Google?

Działania reklamowe na Facebooku

Facebook Ads umożliwia prowadzenie skutecznych kampanii reklamowych służących osiągnięciu określonych celów biznesowych. Najważniejszymi z nich są bez wątpienia:

  • świadomość - kampanie budujące zasięg, świadomość i rozpoznawalność marki, produktu lub usługi,
  • akcja – reklamy na Facebooku skupione na zachęceniu użytkownika do wykonania założonego działania, np. polubienia profilu, pobrania materiału, złożenia zapytania etc.,
  • konwersja - działania reklamowe służące pozyskaniu konkretnego działania zakupowego – rejestracji w serwisie, zapisania na newsletter, dodania produktu do koszyka etc.

Szczegółowy podział kampanii według celów jest zdecydowanie bardziej rozbudowany. Działania reklamowe na Facebooku mogą służyć następującym celom szczegółowym:

  • Rozpoznawalność brandu – najbardziej powszechny sposób wykorzystania kampanii na największym portalu społecznościowym skupia się na budowie aktywnej społeczności wokół brandu. Skuteczne kampanie reklamowe Facebook Ads w wykonaniu agencji Pozycjonowanie.pl umożliwią pozyskanie nowych osób lubiących profil Twojej marki, żywo reagujących na publikacje, dzięki czemu zyskasz nowych, aktywnych ambasadorów brandu.
  • Promocja lokalna – Facebook Ads to odpowiedź na potrzeby biznesów działających lokalnie. Możliwość precyzyjnego kierowaniaj reklamy na podstawie lokalizacji użytkowników pozwala na dotarcie i zachęcenie osób znajdujących się w pobliżu do odwiedzin punktu stacjonarnego.
  • Sprzedaż online – system reklamowy Facebooka pozwala skutecznie wspierać sprzedaż ze sklepu www lub bezpośrednio z portalu. Kampanie sprzedażowe wymagają przygotowania i przesłania do systemu szczegółowego pliku produktowego. Należy tu również wspomnieć o możliwości jednoczesnej promocji produktów w serwisie Instagram, co jeszcze bardziej wzmacnia przekaz prosprzedażowy.
  • Komunikacja – rozbudowane możliwości komunikowania brandu z potencjalnymi klientami w ramach Facebook Ads możliwe są dzięki zastosowaniu wygodnego w użyciu komunikatora Messenger. W ramach działań reklamowych istnieje ponadto możliwość kierowania użytkowników do formularza kontaktowego.
  • Remarketing – przypomnienie o produktach, usługach lub brandzie to skuteczny sposób na ponowne zachęcenie potencjalnego klienta do skorzystania z oferty na Twojej stronie. Kampanie remarketingowe w Facebook Ads działają podobnie jak w systemie Google, wymagają jednak instalacji na stronie www kodu śledzącego, tzw. Pixela. Remarketing na Facebooku można również prowadzić dla własnej bazy odbiorców.
  • Promocja aplikacji mobilnej – Facebook Ads umożliwia skuteczne dotarcie do potencjalnych odbiorców z propozycją pobrania aplikacji mobilnej. Wykorzystaj największą platformę społecznościową na świecie do promocji swojej aplikacji.
Darmowy audyt SEO
Nasze narzędzie pozwoli Ci sprawdzić jak wygląda widoczność Twojej strony dla robotów wyszukiwarek internetowych.

Grupy odbiorców reklam na Facebooku

Społecznościowy charakter serwisu Facebook determinuje sposób jego wykorzystania w kampaniach reklamowych. Reklamy Facebook umożliwiają dostosowanie przekazu reklamowego do precyzyjnie wybranych grup docelowych. Rozbudowane możliwości targetowania reklam Facebook Ads kierować można do odbiorców w oparciu o trzy najważniejsze ich grupy:

  • Odbiorcy standardowi – grupa potencjalnych klientów budowana w oparciu o dane demograficzne, zainteresowania i zachowania. Jest to grupa docelowa oferująca największy zasięg kampanii reklamowej.
  • Odbiorcy niestandardowi – grupy odbiorców charakteryzujących się wcześniejszą interakcją z brandem. Niestandardowa grupa docelowa wyróżnia się dużym prawdopodobieństwem uzyskania konwersji.
  • Odbiorcy podobni (Lookalike) – grupy podobnych odbiorców budowane są w oparciu o charakterystykę odbiorców niestandardowych.

Jakie korzyści daje reklama na Facebooku?

Facebook Ads to doskonałe narzędzie do planowania i prowadzenia skutecznych kampanii marketingowych dla praktycznie każdego biznesu - niezależnie od celów, możliwości budżetowych czy zasięgu brandu. Każda, nawet stawiająca dopiero pierwsze kroki w marketingu internetowym firma, może wykorzystać ogromny wachlarz możliwości Facebook Ads dla osiągnięcia swoich celów. Największe korzyści prowadzenia kampanii reklamowych na Facebooku to między innymi:

  • Precyzyjne targetowanie reklamy – grupy odbiorców budowane są o prawdziwe dane, zainteresowania i zachowania użytkowników Facebooka, dzięki czemu reklama trafi do osób żywo zainteresowanych przekazem.
  • Realizacja zróżnicowanych celów – Facebook Ads pozwala realizować zróżnicowane cele marketingowe – budowę wizerunku, zasięgu, skuteczną komunikację, wsparcie sprzedaży, pozyskiwanie leadów itp.
  • Szeroki zasięg – reakcja na reklamę przez użytkownika docelowego wyświetli się również jego znajomym. Dzięki temu znacząco wzrasta grupa odbiorców reklam.
  • Niskie koszty kampanii reklamowej – koszt kliknięcia w reklamę w systemie Facebook Ads to nawet kilkanaście groszy!

Skuteczne strategie marketingu internetowego stawiają na zróżnicowane kanały dotarcia do klienta. Pominięcie systemu Facebook Ads w działaniach reklamowych jest równoznaczne z odrzuceniem ogromnej liczby potencjalnych klientów, którzy mogą stać się prawdziwymi ambasadorami Twojej marki. Jeśli interesują Cię efektywne kampanie na Facebooku, skontaktuj się z agencją Pozycjonowanie.pl. Nasi specjaliści przygotują i przeprowadzą dla Ciebie skuteczne kampanie reklamowe, dzięki którym zyskasz nowych klientów, zbudujesz pożądany wizerunek firmy i zwiększysz sprzedaż.

Rodzaje reklam na Facebooku

Kampanie Facebook Ads umożliwiają reklamodawcy skorzystanie z wielu ciekawych możliwości prezentacji przekazu reklamowego. Wśród najpopularniejszych możliwości, skorzystać można między innymi z następujących formatów:

  • pojedyncza grafika – pojedynczy obraz jest najczęściej wykorzystywanym formatem reklam na Facebooku; prezentowana grafika może mieć format 16:9 lub 9:16; Facebook Ads wycofał się z ograniczania ilości treści na grafice (do niedawna mogło to być maksymalnie 20%);
  • pokaz slajdów – reklama na Facebooku zawierająca od 3 do aż 10 obrazów; ciekawa, nieszablonowa kreacja z pewnością przyciągnie i zachęci do interakcji;
  • kolekcja – wyjątkowa forma przekazu reklamowego pozwalająca prezentację wielu zdjęć lub filmów w przewijalnym panelu (tzw. środowisku); kolekcja może przedstawiać produkty, zdjęcia, filmy i opisy w sposób dynamiczny; jest to bardzo efektywny sposób wsparciasprzedaży dla e-commerce;
  • karuzela – najpopularniejszy format reklamy na Facebooku wspierającej sprzedaż; reklamy karuzelowe mogą zawierać do 10 kart z grafikami lub filmami w proporcji 1:1 i rozdzielczości 1080 x 1080; każda z kart w karuzeli może być indywidualnie opisana;
  • video – reklamy video Facebook Ads mogą mieć długość od 1 sekundy do 241 minut! Dostępne formaty to 16:9 i 9:16; reklama video może również przyjąć formę filmu 360 stopni.
Jesteś gotowy do podróży
na szczyt wyników w Google?

Dynamiczne kampanie Facebook Ads

Kampanie dynamiczne to wyjątkowy rodzaj reklamy na Facebooku. Ich działanie oparte jest na danych o użytkownikach zbieranych przez Piksel Facebooka. Dzięki temu masz możliwość prowadzenia precyzyjnie targetowanych kampanii reklamowych na podstawie zainteresowań Twoich klientów. Pozwala to dotrzeć do potencjalnego klienta z przekazem mającym duże szanse na konwersję. Dynamiczne kampanie Facebook Ads wyświetlane są użytkownikom, którzy odwiedzili już stronę internetową reklamodawcy, co umożliwia prowadzenie kampanii remarketingowych precyzyjnie dopasowanych do indywidualnych potrzeb grupy docelowej.

Poprawne działanie reklam dynamicznych wymaga przeprowadzenia dodatkowej konfiguracji kampanii. Elementy, na które trzeba zwrócić uwagę i których nie można pominąć podczas ich tworzenia, to:

  • Poprawna instalacja Piksela Facebooka – Piksel Facebooka to skrypt, który umieszcza się w sekcji head strony www. Piksel jest kodem śledzącym, weryfikującym czy osoba odwiedzająca stronę posiada profil na Facebooku. W przypadku pozytywnej weryfikacji użytkownik dodawany jest do bazy remarketingowej.
  • Poprawna konfiguracja zdarzeń – instalacja kodu śledzącego na wybranych sekcjach lub elementach strony internetowej, umożliwiająca kierowanie reklam do użytkowników, którzy wykonali pożądaną czynność na stronie. Najpopularniejsze zdarzenia dla kampanii dynamicznej to ViewContent, AddToCart, Purchase. Zdarzenia powinny zawierać odpowiednie parametry oraz odpowiadające im wartości, np. value, currency, content_ids, content_type.
  • Poprawne połączenie na linii katalog produktów - Facebook Piksel – niezbędne do prawidłowego działania reklamy dynamicznej połączenie ze źródłem danych.

Reklamy dynamiczne na Facebooku to bardzo dobre wsparcie strategii marketingowych dla e-commerce. Wykorzystanie zachowań i zainteresowań użytkowników Facebooka w celu zwiększenia dotarcia do wyselekcjonowanej grupy docelowej umożliwia kierowanie indywidualnie dopasowanych treści marketingowych dla konkretnego klienta, co może znacząco zwiększyć poziom konwersji ze strony.

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Koszt reklamy na Facebooku może być zróżnicowany. Jego wysokość uzależniona jest od wielu czynników, wśród których najważniejsze to cele i oczekiwania reklamodawcy. Jednostkowy koszt kliknięcia lub wyświetlenia reklamy to wynik aukcji, w której wygrywa najwyższa stawka. System Facebooka na podstawie złożonych algorytmów oraz sprecyzowanego budżetu dąży następnie do równomiernego wyświetlania reklamy w okresie trwania kampanii. Określenie budżetu może być oparte o dwa modele:

  • budżet dzienny kampanii - całkowita wartość założonych wydatków możliwych do poniesienia w ciągu jednego dnia publikacji reklam,
  • budżet całkowity - suma wydatków zaplanowanych na cały okres emisji reklam.

Zlecenie konfiguracji i prowadzenia skutecznej kampanii reklamowej Facebook Ads agencji marketingowej związane jest z koniecznością poniesienia dodatkowego kosztu obsługi reklamy. Agencja SEO Pozycjonowanie.pl stawia na transparentność i prostotę rozliczeń z klientami, dlatego cena obsługi reklam na Facebooku uzależniony jest od wysokości budżetu na reklamę i wynosi:

do budżetu 2 000 zł => 400 zł

powyżej budżetu 2 000 zł => 400 zł + 15% x (Twój budżet - 2 000 zł)

Jeśli poszukujesz doświadczonego i skutecznego partnera do prowadzenia reklam na portalu społecznościowym Facebook, skontaktuj się z nami już teraz. Specjaliści agencji Pozycjonowanie.pl, na podstawie Twoich oczekiwań i potrzeb, całkowicie bezpłatnie przygotują indywidualną wycenę konfiguracji, prowadzenia i obsługi Twoich reklam w ramach Facebook Ads.

Facebook Ads w agencji Pozycjonowanie.pl

Aktywny profil na Facebooku to jeden z ważnych elementów strategii marketingowej każdego biznesu. Profil firmowy lub brandu pozwala budować popularność marki oraz zyskać nową zaangażowaną grupę odbiorców. Wykorzystanie do działań marketingowych systemu kampanii na Facebooku umożliwia dotarcie do konkretnych osób z precyzyjnym komunikatem, co może znacząco wpłynąć na poziom konwersji z social media. Zachęcamy do nawiązania współpracy z agencją Pozycjonowanie.pl w zakresie reklam Facebook Ads. Wykorzystaj nasze wieloletnie doświadczenie oraz umiejętności do budowy wartości swojego brandu. Skontaktuj się z nami już teraz i zyskaj skutecznego partnera do działań marketingowych!

Najczęściej zadawane pytania - FAQ

Jak oceniasz przydatność powyższych treści?
Ocena: 4.6 - 103 opinie

“Współpracę z firmą pozycjonowanie.pl rozpoczęliśmy w marcu 2008 roku.
W tym czasie powierzyliśmy im kilka naszych serwisów. Ciągłość współpracy to najlepszy dowód uznania. Polecamy ich jako partnera
biznesowego!”

Dominika Bońkowska, Właściciel firmy Toyota Bońkowscy Poznań i BMW oraz MINI Bońkowscy Szczecin