Serwis społecznościowy LinkedIn wyróżnia się wśród pozostałych portali social media swoim stricte biznesowym charakterem. Jest to platforma umożliwiająca nawiązywanie relacji biznesowych ze specjalistami z różnych dziedzin. Dzięki swojej charakterystyce LinkedIn stanowi doskonałą platformę do prowadzenia efektywnych działań marketingowych, zarówno o charakterze bezpłatnym, jak i płatnych kampanii reklamowych. LinkedIn umożliwia skuteczne pozyskiwanie wartościowych leadów, które mogą pozytywnie wpłynąć na rozwój Twojego biznesu. Reklama na portalu LinkedIn to rozbudowany system kampanii reklamowych LikedIn Ads. Przekonaj się, jakie możliwości biznesowe stawia przed Tobą LinkedIn Ads!

Twoi Klienci są w sieci - spraw, aby Cię znaleźli! Jak?

Zainwestuj w pozycjonowanie strony internetowej!

LinkedIn – social media dla profesjonalistów

Porównując LinkedIn do innych popularnych platform społecznościowych, na pierwszy rzut oka widać różnice, które skupiają się wokół intencji użytkowników udzielających się na poszczególnych platformach. Facebook, Instagram, TikTok czy inne social media to serwisy ogólnotematyczne lub lifestylowe. Treści tam publikowane dotyczą dowolnego tematu (jedynym ograniczeniem jest regulamin portali). LinkedIn służy natomiast celom takim jak:

  • pozyskiwanie pracowników / poszukiwanie pracy,
  • zdobywanie wiedzy bezpośrednio od specjalistów,
  • pozyskiwanie opinii specjalistów danej branży,
  • pozyskiwanie kontrahentów i partnerów biznesowych,
  • kreowanie wizerunku własnego, firmy i marki.

Powyższe cele nie wyczerpują możliwości, jakie daje użytkownikom LinkedIn. Obecnie platforma posiada ponad 600 milionów aktywnych użytkowników w ponad 200 krajach, z czego w Polsce jest ich około 2,6 mln. Jest to tym samym największa platforma do działań B2B na świecie. Jej wyjątkowość tworzy możliwość bezpośredniego kontaktu ze specjalistami z praktycznie każdej dziedziny biznesu, łatwe nawiązywanie kontaktów, budowa trwałej sieci partnerów biznesowych, a nawet możliwość pozyskania wykwalifikowanej kadry. Nic więc dziwnego, że praktycznie każdy manager oraz coraz więcej osób aktywnie dbających o wysoką jakość marki własnej udzielają się na LinkedIn. Realizacja celów biznesowych na platformie LinkedIn jest ułatwiona dzięki skutecznym kampaniom w ramach systemu reklamowego LinkedIn Ads. I mimo że kampanie reklamowe na LinkedIn stanowią zdecydowanie większy wydatek, niż ma to miejsce w przypadku Google Ads lub Facebook Ads, możliwość dotarcia z przekazem bezpośrednio do kadry zarządzającej precyzyjnie wyselekcjonowanej branży, a także wysoki stopień zaufania do publikowanych treści, powodują stały wzrost zainteresowaniem kampaniami reklamowymi LinkedIn Ads.

LinkedIn Ads wykorzystuje się obecnie przede wszystkim do realizacji czterech grup celów biznesowych. Są to:

  • budowa wizerunku marki poprzez nawiązywanie wartościowych relacji biznesowych z przedstawicielami i managerami firm z całego świata,
  • budowa przewagi konkurencyjnej - stosunkowo niewielki udział LinkedIn w działaniach reklamowych firm z różnych branż pozwala znacząco wykorzystać obecność na tym kanale do efektywnych kampanii marketingowych,

Strony firmowe LinkedIn dają ogromne możliwości w zakresie budowy profesjonalnego wizerunku biznesu i warto wykorzystywać je w strategii marketingowej firmy. Ich efektywność opiera się na działaniach organicznych. Jeśli jednak interesują Cię skuteczne metody dotarcia do potencjalnych partnerów biznesowych na platformie LinkedIn, zapoznaj się z możliwościami kampanii reklamowych LinkedIn Ads.

Jesteś gotowy do podróży
na szczyt wyników w Google?

LinkedIn Ads w strategii marketingowej

Działania PPC (ang. Pay Per Click - płatne za kliknięcie) to niezwykle efektowny sposób dotarcia z dowolnym przekazem biznesowym do wyselekcjonowanej grupy potencjalnych odbiorców. W ramach rozbudowanego systemu reklamowego LinkedIn Ads możliwe jest:

  • pozyskiwanie nowych potencjalnych klientów,
  • rekrutacja wykwalifikowanej kadry,
  • budowa wizerunku firmy i marki.

Reklamy LinkedIn Ads posiadają bardzo rozbudowane możliwości targetowania. Kampanie LinkedIn Ads pozwalają dotrzeć z przekazem bezpośrednio do właścicieli firm, managerów różnego stopnia, specjalistów etc. Targetowanie reklam na LinkedIn wykorzystuje cechy odbiorcy takie jak:

  • stanowisko,
  • funkcja w organizacji,
  • doświadczenie zawodowe,
  • lata doświadczenia,
  • kompetencje,
  • obszar działalności firmy,
  • wielkość firmy,
  • osoby połączone z profilem firmy,
  • nazwy firm zatrudniających użytkownika,
  • poziom wykształcenia,
  • ukończone szkoły,
  • przynależność do grup.

System reklamowy LinkedIn Ads umożliwia prowadzenie kampanii reklamowych opartych o trzy podstawowe rodzaje reklam oraz tzw. reklamy rozszerzone. Wybór rodzaju reklamy determinowany jest przez cel kampanii:

  • Reklamy tekstowe - służą pozyskaniu ruchu na profilu firmowym na LinkedIn lub stronie docelowej. Reklamy tekstowe wyświetlane są w portalu na górze strony lub w prawej kolumnie. Posiadają one znaczące ograniczenie liczby wykorzystanych znaków treści, dlatego należy bardzo dokładnie przeanalizować i zaplanować skuteczne CTA (ang. Call To Action – wezwanie do działania). CTA powinno znaleźć się w nagłówku oraz treści reklamy. Treść reklamy może wynieść maksymalnie 25 znaków w nagłówku oraz 75 znaków treści głównej. Reklama tekstowa może występować razem z grafiką - najczęściej jest to logo firmy w formacie 100x100 pikseli.
  • Reklamy graficzne - treści sponsorowane to bez wątpienia najbardziej popularny format przekazu reklamowego na LinkedIn. Reklamy graficzne wyświetlane są użytkownikom w feedzie informacyjnym. Treści sponsorowane przyjmują najczęściej formę:
    • Reklamy graficznej z pojedynczym zdjęciem wykorzystywanej do kierowania ruchu na stronę reklamodawcy, zachęcenia do obserwowania strony na LinkedIn, kierowania do formularza kontaktowego lub oferty zatrudnienia.
    • Reklamy graficznej z karuzelą zdjęć - umożliwia kierowanie do osobnych podstron z każdego ze zdjęć karuzeli.
    • Reklamy graficznej wideo kierującej ruch do zewnętrznej strony www lub formularza kontaktowego.
  • Wiadomości sponsorowane InMail - są to treści wysyłane bezpośrednio z konta użytkownika do ściśle określonych osób na portalu LinkedIn. Wiadomości InMail posiadają możliwość dowolnej personalizacji treści, np. dodać do treści imię i nazwisko odbiorcy, branżę, nazwę firmy, stanowisko, etc.

Reklamy rozszerzone (LinkedIn Dynamic Ads) to rozbudowane narzędzie reklamowe służące automatyzacji personalizacji treści reklamowych. LinkedIn udostępnia reklamodawcy cztery formaty reklam rozszerzonych:

  • Follower Ads – reklamy służące pozyskaniu nowych osób obserwujących profil firmowy na LinkedIn,
  • Spotlight Ads – reklamy przypominające działaniem remarketing, a zatem trafiające do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili stronę lub profil firmy na LinkedIn,
  • Content Ads – reklamy skupione na zachęceniu użytkowników do pobrania konkretnych treści ze strony reklamodawcy,
  • Oferty pracy – precyzyjnie targetowane reklamy ofert pracy zachęcające do zapoznania się z możliwością zatrudnienia u reklamodawcy.
Darmowy audyt SEO
Nasze narzędzie pozwoli Ci sprawdzić jak wygląda widoczność Twojej strony dla robotów wyszukiwarek internetowych.

Rozliczenia reklam LinkedIn Ads

Kampanie reklamowe LinkedIn Ads rozliczane mogą być w różnych modelach w zależności od rodzaju przyjętej strategii reklamowej. Wśród możliwych sposobów rozliczeń kampanii LinkedIn Ads stosuje się:

  • CPC (ang. Cost Per Click – koszt za kliknięcie) - możliwość określenia maksymalnego kosztu za pojedyncze kliknięcie, a także dziennego limitu budżetu (nie niższego niż wymagane przez LinkedIn minimalny poziom 10 EUR).
  • CPM (ang. Cost Per MIle – koszt 1 000 wyświetleń) - określenie stałego budżetu przeznaczonego na 1 000 wyświetleń niezależnie od liczby kliknięć.
  • CPV (ang. Cost Per View – koszt wyświetlenia wideo) - w ramach kampanii wideo można ustalić maksymalną wysokość kosztów wyświetlenia materiału wideo.

System reklamowy LinkedIn Ads będący jednym z najdroższych systemów reklamowych, stawia przed reklamodawcą ważne ograniczenia dotyczące minimalnych kosztów kampanii:

  • minimalny dzienny budżet nie może być niższy niż 10 EUR,
  • minimalna stawka CPC, CPM i kampanii reklam tekstowych wynosi 2 EUR.

Próg wejścia może już na wstępie zniechęcać do dalszych działań w ramach LinkedIn Ads, jednak możliwość niezwykle precyzyjnego targetowania przekazu reklamowego oraz potencjalne korzyści z kampanii w ramach tej platformy stawiają LinkedIn Ads wśród najlepszych biznesowo rozwiązań w social media. LikedIn Ads umożliwia ponadto uzyskanie podstawowych szacunków dotyczących kosztów kampanii już na etapie jej planowania. Można dzięki temu dokładnie przygotować budżet kampanii oraz efektywnie wykorzystać środki przeznaczone na realizację kampanii reklamowej.

LinkedIn Premium – konto dla profesjonalistów

Skuteczne działanie w ramach systemu reklamowego LinkedIn Ads może być prowadzone zarówno na zwykłym koncie, jak i koncie Premium. Konto Premium LinkedIn pozwala prowadzić skuteczne działania w czterech zasadniczych obszarach:

  • Kariera – konto Premium skierowane dla użytkowników aktywnie poszukujących zatrudnienia. Konta Premium są zdecydowanie częściej wyszukiwane przez head hunterów i otrzymują więcej spersonalizowanych ofert pracy niż tradycyjne profile.
  • Biznes – konto Premium w obszarze Biznes przeznaczone jest dla użytkowników zaangażowanych w budowę wizerunku firmy lub marki, a także zainteresowanych pozyskaniem wartościowej sieci kontaktów.
  • Zatrudnienie – konto Premium przeznaczone dla specjalistów z dziedziny HR. Konto umożliwia publikację ofert pracy oraz pozwala na zaawansowane wyszukiwanie potencjalnych kandydatów.
  • Sprzedaż - najbogatsza wersja konta Premium pozwalająca budować różnorodne grupy docelowe oraz wyszukiwać potencjalnych partnerów biznesowych na szeroką skalę. Obszar Sprzedaż umożliwia dodanie do systemu własnych list odbiorców w formie pliku csv.

Należy pamiętać, że konta Premium LinkedIn należą do najdroższych sposobów promocji i działań marketingowych wśród wszystkich dostępnych obecnie platform social media. Warto więc szczegółowo przeanalizować i ocenić przydatność tego rozwiązania dla założonych celów biznesowych. Opcje Premium są również bardziej skomplikowane w obsłudze w porównaniu do innych systemów reklamowych w social media. LinkedIn oferuje jednak każdemu użytkownikowi Premium jednomiesięczny okres testowy, który można wykorzystać na szczegółowe poznanie wszystkich możliwości i opcji tego rozwiązania.

umożliwiają wykorzystanie rozbudowanych możliwości, jakie daje platforma LinkedIn. Uzyskanie najwyższej efektywności działań na portalu LinkedIn wymaga szczegółowego poznania tego skomplikowanego i stosunkowo drogiego systemu reklamowego. Zdecydowanie korzystniejszym rozwiązaniem jest przekazanie działań w ramach kampanii reklamowych na LinkedIn profesjonalnej agencji Pozycjonowanie.pl. Posiadamy bogate doświadczenie i niezbędne umiejętności do prowadzenia skutecznych kampanii PPC na LinkedIn. Skontaktuj się z nami i bezpłatnie poznaj wycenę kampanii reklamowej Twojej firmy na LinkedIn.

Ile kosztuje prowadzenie kampanii na LinkedIn?

Współpraca z profesjonalną agencją Pozycjonowanie.pl to, poza indywidualnie ustalanym na podstawie celów klienta budżetem, koszt obsługi kampanii. W ramach działań PPC stawiamy na przejrzystość rozliczeń i oferujemy naszym klientom koszty obsługi uzależnione od budżetu kampanii, które wynoszą:

do budżetu 2 000 zł => 400 zł

powyżej budżetu 2 000 zł => 400 zł + 15% x (Twój budżet - 2 000 zł)

Jesteś gotowy do podróży
na szczyt wyników w Google?

Reklama na LinkedIn – czy warto?

Każdy rodzaj kampanii reklamowych PPC posiada swoje wady i zalety. Reklama na LinkedIn nie jest pozbawiona minusów, do których z pewnością należy stosunkowo wysoki koszt prowadzenia działań reklamowych. Wśród ograniczeń należy również wymienić długi czas potrzebny na zatwierdzenie reklam, wynoszący nawet do 72 godzin oraz wysoki próg minimalnej liczby użytkowników w grupie docelowej. LinkedIn wymaga minimalnie 300 użytkowników w grupie, a dla uzyskania wysokiej skuteczności treści sponsorowanych sugeruje grupy docelowe o liczebności przekraczającej 300 000 rekordów. Reklamy tekstowe natomiast powinny zawierać od 60 000 do 400 000 osób. W przypadku kampanii InMail sugerowana liczba odbiorców to 100 000. Wartości te, szczególnie w przypadku stosunkowo niewielkiej grupy użytkowników, mogą być barierą skutecznie blokującą możliwości działań reklamowych. Niemniej jednak kampanie reklamowe LinkedIn wyróżniają się wśród konkurencyjnych platform social media systematycznym wzrostem aktywnych użytkowników, możliwością precyzyjnego kierowania treści na konkretne osoby, czytelnością i niską inwazyjnością reklam. Te cechy skutecznie zwiększają zainteresowanie kampaniami reklamowymi na LinkedIn. Mimo wysokiego progu wejścia jest to wyjątkowo skuteczna forma promocji brandu, budowy wizerunku i nawiązywania trwałych i wartościowych relacji biznesowych. Jeśli więc poszukujesz skutecznego narzędzia do realizacji powyższych celów, skorzystaj z rozbudowanego systemu reklamowego LinkedIn Ads. Skontaktuj się z agencją Pozycjonowanie.pl i przekonaj się, co LinkedIn może zdziałać dla Twojej firmy.

Najczęściej zadawane pytania - FAQ

Jak oceniasz przydatność powyższych treści?
Ocena: 4.6 - 73 opinie

“Współpracę z firmą pozycjonowanie.pl rozpoczęliśmy w marcu 2008 roku.
W tym czasie powierzyliśmy im kilka naszych serwisów. Ciągłość współpracy to najlepszy dowód uznania. Polecamy ich jako partnera
biznesowego!”

Dominika Bońkowska, Właściciel firmy Toyota Bońkowscy Poznań i BMW oraz MINI Bońkowscy Szczecin