Niezależnie od wielkości biznesu, wizytówka Google jest obecnie jednym z najważniejszych elementów pozwalających zwiększyć widoczność strony internetowej. Obecność na mapach Google umożliwia skuteczne pozycjonowanie lokalne, dzięki czemu potencjalni klienci mogą z łatwością odnaleźć adres firmy i poznać najkrótszą drogę dojazdu do niej. Co niezwykle ważne, wizytówka Google Moja Firma (GMF) jest całkowicie bezpłatna i dostępna dla każdego biznesu. Poprawna konfiguracja wizytówki Google umożliwia również czytelne przedstawienie produktów i usług, a także pozwala zapoznać się z komentarzami innych klientów. Mapy Google pozwalają ponadto w prosty sposób nawiązać kontakt z firmą. Wszystkie powyższe korzyści dla biznesu, w ramach prostego do zarządzania profilu na mapach Google, stanowią bez wątpienia wielką wartość dla pozycjonowania lokalnego każdej firmy. Skontaktuj się z nami i poznaj możliwości pozycjonowania wizytówki Twojej firmy w Google z agencją Pozycjonowanie.pl!

Twoi Klienci są w sieci - spraw, aby Cię znaleźli! Jak?

Zainwestuj w pozycjonowanie strony internetowej!

Jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma?

Aby utworzyć wizytówkę Google Moja Firma, należy przejść przez proces jej rejestracji, co jest bardzo proste i - co ważne - całkowicie bezpłatne. Do założenia profilu w Google Moja Firma niepotrzebna jest również żadna specjalistyczna wiedza. Niemniej, rejestracja profilu nie jest możliwa bez konta Google, czyli adresu w domeniegmail.com. Brak konta Google nie jest jednak problemem, gdyż założyć je można dosłownie w kilka minut - tutaj. Kolejne kroki są równie intuicyjne:

  • Rejestracja w Google Moja Firma – założenie wizytówki w Google odbywa się poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronie internetowej GMF. W formularzu należy podać wszystkie wymagane dane, takie jak nazwa firmy, adres strony www, dokładna lokalizacja, numery telefonów. Jeśli okaże się, że wizytówka firmy została stworzona wcześniej przez innych użytkowników (niezwiązanych z biznesem lub potencjalnych klientów), należy postępować zgodnie z instrukcją wyszukiwarki zawartej na stronie supportu map Google.
  • Weryfikacja danych firmy – Google dba o poprawność podawanych danych, dlatego też wymaga ich potwierdzenia poprzez podanie kodu weryfikacyjnego. Kod najczęściej przesyłany jest użytkownikom w postaci kartki pocztowej, w terminie około 14 dni. Kod ten należy podać w systemie Google Moja Firma zgodnie z instrukcją Google.

W ciągu 48 godzin od weryfikacji wizytówka będzie widoczna na mapach Google. Aby jednak trafić na szczyt wyników wyszukiwania map Google, należy przede wszystkim uzupełnić niezbędne dane firmy w sekcji Edytuj. Mamy tutaj możliwość uzupełnienia danych firmy o następujące informacje:

  • kategorie dodatkowe, w których funkcjonuje firma,
  • szczegółowe godziny otwarcia (również godziny otwarcia niestandardowe - w niedziele i święta),
  • zdjęcia i grafiki (koniecznie z uzupełnionym tekstem alternatywnym),
  • lokalne adresy URL, czyli adresy kierujące do podstron pozwalających np. złożyć zamówienie, dokonać rezerwacji, przejrzeć menu, wyszukać produkty itp.

Dodatkowo istnieje możliwość weryfikacji atrybutów dodanych przez Lokalnych użytkowników. Jeśli jakiekolwiek atrybuty nie są zgodne z prawdą, można je usunąć jednym kliknięciem i poczekać, aż Google usunie niepoprawne dane.

Jesteś gotowy do podróży
na szczyt wyników w Google?

Na czym polega pozycjonowanie wizytówki Google?

Pozycjonowanie w Mapach Google różni się od pozycjonowania stron internetowych. W przypadku pozycjonowania firmy w mapach Google najistotniejsze jest dostarczenie odbiorcy pełnych, prawdziwych i poprawnych danych, które mają na celu zachęcenie klienta do odwiedzin lokalu. W związku z tym na najwyższą jakość wizytówki Google Moja Firma zwracają uwagę przedsiębiorcy oferujący swoje produkty lub usługi lokalnie. Nie oznacza to jednak, że pozostałe biznesy nie muszą zajmować się optymalizacją wizytówki Google Moja Firma – zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych wyszukiwarka Google przedstawia potencjalnym klientom wyniki z mapy, co pozwala zyskać większy ruch i nowych potencjalnych klientów. Niezależnie więc od wielkości i charakteru działalności, warto zadbać o poprawną optymalizację i cykliczną aktualizację informacji na wizytówce Google Moja Firma.

Pozycjonowanie w Google Maps, podobnie jak w przypadku pozycjonowania strony internetowej, uzależnione jest od szeregu czynników, na podstawie których system Google Maps ustala pozycję danej wizytówki. Pozycję wizytówki Google Maps opiera o następujące elementy:

  • Odległość od użytkownika - fizyczny dystans dzielący użytkownika wyszukującego produkty lub usługi od lokalizacji firmy. Im bliżej firmy znajduje się użytkownik, tym wyższa pozycja wizytówki w Google.
  • Rozpoznawalność - popularność wizytówki w wynikach wyszukiwania Google Maps na dane słowo kluczowe.
  • Trafność - określa jak bardzo content zawarty w wizytówce Google Moja Firma odpowiada zapytaniu użytkownika.

Innymi słowy: poprawna optymalizacja wizytówki w mapach Google polega na dostarczeniu możliwie najlepszej, spełniającej oczekiwania użytkownika odpowiedzi na zadane przez niego zapytanie. Co to oznacza? Informacje zamieszczone w wizytówce powinny odpowiadać stanowi faktycznemu - szczególnie w przypadku danych kontaktowych, np. poprawny numer telefonu czy godziny otwarcia (również w weekendy i dni świąteczne). Niezwykle istotne jest również zadbanie o dużą liczbę pozytywnych ocen i opinii użytkowników. Google promuje te miejsca, które wyróżniają się dobrymi opiniami.

Darmowy audyt SEO
Nasze narzędzie pozwoli Ci sprawdzić jak wygląda widoczność Twojej strony dla robotów wyszukiwarek internetowych.

Pozycjonowanie w mapach Google

Wysoka jakość prezentowanych w wizytówce Google informacji pozwala uzyskać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na mapach. Precyzyjna i poprawna optymalizacja skupiona jest wokół contentu, który bezwzględnie musi być aktualny i prawdziwy. Nieprawdziwe lub celowo wprowadzające w błąd informacje zostaną szybko zweryfikowane przez potencjalnych klientów, co może negatywnie odbić się nie tylko na pozycji wizytówki, ale także na wizerunku firmy. Google Maps jest często pierwszym punktem kontaktu klienta z firmą. Warto więc zadbać o pozytywne pierwsze wrażenie i już na tym etapie zachęcać potencjalnych klientów do skorzystania z oferty firmy – kontaktu telefonicznego, odwiedzin lokalu czy przejścia na stronę internetową. Pozycjonowanie w Google Maps jest tym samym ważnym elementem pozycjonowania lokalnego.

Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps jest, innymi słowy, procesem szczegółowej i precyzyjnej optymalizacji, w taki sposób, aby zapewnić użytkownikom pełne, aktualne, prawdziwe i atrakcyjne informacje o prowadzonej działalności. Najważniejszym elementem, na który należy zwrócić uwagę podczas optymalizacji profilu Google Moja Firma, są słowa kluczowe, na które wizytówka powinna się wyświetlać. Słowa kluczowe stanowią bardzo ważny element pozycjonowania w mapach Google. Niezbędnym do uzyskania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania jest umiejętne i poprawne umieszczenie słów kluczowych w wizytówce. Na niekorzyść pozycji firmy w mapach wpływać będzie sztuczne upychanie słów kluczowych. Należy więc umieścić je w opisie biznesu w taki sposób, aby w naturalny sposób uzupełniały przekaz wizytówki w Google Maps. Słowa kluczowe powinny również znaleźć się w treści zamieszczonej na stronie internetowej powiązanej z wizytówką Google Maps. Warto również osadzić mapkę Google na stronie internetowej, np. w zakładce Kontakt. W przypadku wielu fizycznych lokalizacji biznesu można dodać mapki do podstron dedykowanych dla danego regionu.

Dodatkowo należy zwrócić uwagę na następujące elementy wizytówki:

  • Wysoka jakość grafik prezentowanych w wizytówce - warto umieścić w galerii zdjęć nie tylko zdjęcie fasady budynku, w którym mieści się lokal. Istotne jest również dodanie logotypu firmy, a także zdjęć produktów, czy wykonywanych usług.
  • Aktywne zachęcanie użytkowników do pozostawiania opinii - użytkownicy Google, a zarazem potencjalni klienci firmy, bardzo chętnie dzielą się swoimi opiniami o firmach, ich produktach czy usługach. Warto więc zadbać o najwyższą jakość oraz zachęcać na każdym kroku do pozostawienia opinii na wizytówce Google Maps. Jeżeli pojawi się użytkownik wyrażający nieprzychylną opinię, warto zadbać o kulturalne rozwiązanie problemu. Jeśli negatywne opinie są wynikiem działania tzw. fake-kont, można zgłosić je do Google z prośbą o usunięcie.
  • Informacje o nowościach w ofercie – wystarczy przejść do zakładki Wpisy i dodać istotne informacje w formie postu na mapach Google. W ramach postów możliwe jest publikowanie między innymi:
    • aktualnej lub specjalnej oferty,
    • nowości w ofercie,
    • wydarzeń specjalnych,
    • produktów.
    Uzupełnienie powyższych danych umożliwi potencjalnym klientom zapoznanie się z ofertą lokalu bezpośrednio w Google Maps, a także pozwoli zakupić produkt lub zamówić usługę z tego poziomu.
  • Sekcja Pytania i odpowiedzi - doskonały sposób na bezpośrednią komunikację z klientami. Sekcja Pytania i odpowiedzi w Google Moja Firma dostępna jest zarówno na urządzeniach desktopowych, jak i mobilnych. Jej struktura przypomina forum internetowe, na którym użytkownicy mogą zadawać pytania dotyczące firmy, produktów lub usług. Odpowiedzi na zadane przez użytkownika pytanie może udzielić właściciel biznesu lub inny użytkownik. Należy jednak pamiętać, że sekcja Pytania i odpowiedzi jest widoczna dla wszystkich. Warto więc podawać prawdziwe i rzetelne informacje w odpowiedziach.

Należy również pamiętać, że częste zmiany w zakresie nazwy, kategorii czy adresu firmy w Google Maps nie powinny mieć miejsca. Nasze doświadczenie wskazuje, że Google resetuje wyniki wizytówek przy każdorazowej zmianie danych kluczowych, a wizytówki funkcjonujące bez zmian w tych aspektach przez długi czas osiągają lepsze pozycje na mapach. Założenie wizytówki na Google Maps powinno być więc dokładnie przemyślane i zaplanowane.

Optymalizacja i zarządzanie wizytówką Google Maps jest stosunkowo proste. Wymaga jednak stałego nadzoru nad przepływem informacji. Często pojawiające się i wymagające odpowiedzi komentarze, kontrola poprawności publikowanych informacji, publikacje nowości i ofert specjalnych wymagają od właścicieli lokalnych firm dużego nakładu czasu. W odpowiedzi na potrzeby związane z koniecznością poprawnej optymalizacji wizytówki w mapach Google, agencja Pozycjonowanie.pl oferuje usługę skutecznego pozycjonowania w Google Maps. Skontaktuj się z nami i poznaj nasze możliwości!

Statystyki Google Maps

Szczegółowe statystyki dostarczane przez Google właścicielom i menadżerom wizytówek Google Moja Firma pozwalają na jeszcze lepszą optymalizację contentu wizytówki. W ramach statystyk uzyskać można informacje dotyczące między innymi:

  • rodzaju wyszukiwania wizytówki – bezpośrednie, poprzez nazwę firmy, wyszukiwanie kategorii lub usługi,
  • fraz kluczowych, po których wyszukiwana jest dana wizytówka,
  • miejsca wyszukiwania – wyszukiwarka Google, aplikacja Mapy,
  • zachowania użytkowników – kliknięcia w dane kontaktowe, trasę dojazdu, przejście na stronę www, etc.
  • liczby wyświetleń zdjęć wraz z porównaniem z wizytówkami w podobnych kategoriach,
  • popularnych godzin wyszukiwania.

Informacje podawane w panelu statystyk Google Moja Firma są doskonałym źródłem informacji, pozwalającym jeszcze lepiej zoptymalizować wizytówkę Google, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Wystarczy zweryfikować frazy kluczowe, po których firma jest wyszukiwana i zaimplementować je w opisie biznesu, wpisach lub informacjach o produktach czy usługach. Warto również zwrócić uwagę na wysokiej jakości zdjęcia w galerii - wizytówki z grafikami cieszą się zdecydowanie większą popularnością od tych, w których nie znajdziemy żadnego zdjęcia. Powyższe informacje z całą pewnością przyczynią się do poprawy widoczności wizytówki Google Maps.

Ile kosztuje pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma?

Założenie i obsługa wizytówki Google Moja Firma jest całkowicie bezpłatne i dostępne dla wszystkich firm. Całość procesu rejestracji, weryfikacji oraz uzupełniania danych odbywa się w intuicyjnym panelu GMF, do obsługi którego nie jest wymagana specjalistyczna wiedza. Jeśli jednak poszukujesz specjalistycznego wsparcia w zakresie skutecznego pozycjonowania wizytówki Google, skontaktuj się z agencją Pozycjonowanie.pl. W ramach naszych usług oferujemy najwyższej jakości pozycjonowanie lokalne oraz skuteczne pozycjonowanie w mapach Google dla każdego biznesu (z wyjątkiem branż zakazanych przez Google). W rozliczeniach z klientami stosujemy zasadę transparentności i czytelności, dlatego też do każdego projektu podchodzimy indywidualnie. Skontaktuj się z naszymi specjalistami już teraz i poznaj indywidualną wycenę pozycjonowania Twojej firmy w mapach Google!

Każdy przedsiębiorca, który posiada fizyczny adres prowadzenia działalności i oferuje swoje produkty lub usługi na lokalnym rynku, powinien bezwzględnie dążyć do uzyskania najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania firmy w Google. Pozycjonowanie lokalne i wizytówka Google Moja Firma to świetny sposób na dodatkową promocję biznesu wśród potencjalnych klientów znajdujących się w niedalekiej odległości, którzy poszukują konkretnych produktów lub usług. Skontaktuj się z agencją Pozycjonowanie.pl i poznaj nasze możliwości pozycjonowania wizytówek Google!

Jesteś gotowy do podróży
na szczyt wyników w Google?

Najczęściej zadawane pytania - FAQ

Jak oceniasz przydatność powyższych treści?
Ocena: 4.8 - 84 opinie

“Współpracę z firmą pozycjonowanie.pl rozpoczęliśmy w marcu 2008 roku.
W tym czasie powierzyliśmy im kilka naszych serwisów. Ciągłość współpracy to najlepszy dowód uznania. Polecamy ich jako partnera
biznesowego!”

Dominika Bońkowska, Właściciel firmy Toyota Bońkowscy Poznań i BMW oraz MINI Bońkowscy Szczecin