Funkcjonowanie wyszukiwarki Google opiera się na wyświetlaniu użytkownikom jak najlepiej odpowiadających zapytaniom wyników. Pozycjonowanie słów kluczowych stanowi tym samym najlepszy sposób na wykorzystanie mechanizmów wyszukiwarki do uzyskania realnych korzyści z wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Kluczowym elementem w tym kontekście jest wybór takich fraz kluczowych do procesu pozycjonowania strony internetowej, które nie tylko znajdą się wysoko w rankingu Google, ale również będą niosły za sobą potencjał do konwersji. Odpowiedzią na takie potrzeby stron internetowych jest skuteczne pozycjonowanie na frazy.

Twoi Klienci są w sieci - spraw, aby Cię znaleźli! Jak?

Zainwestuj w pozycjonowanie strony internetowej!

Czym jest pozycjonowanie fraz kluczowych?

Internet jest w dzisiejszych czasach najważniejszą platformą umożliwiającą pozyskiwanie klientów. Niezmiernie ważne jest zatem, aby strona internetowa wyświetlała się w wynikach wyszukiwania i zajmowała możliwie wysokie pozycje na liście wyników, tzw. SERP (ang. Search Engine Results Page). Docelowo są to pozycje TOP1-3. Celem pozycjonowania stron internetowych na konkretną listę fraz jest wyświetlanie się na wysokich pozycjach wyników wyszukiwania na wyselekcjonowaną grupę wyrażeń. Wszystkie działania SEO (ang. Search Engine Optimization) skupione są w tym przypadku wyłącznie na wybranych frazach. Dlatego też dużego znaczenia nabiera analiza serwisu oraz właściwy dobór słów kluczowych. Promowane frazy powinny odzwierciedlać możliwie dokładnie oferowane przez stronę internetową produkty lub zakres usług, a także odpowiadać zapotrzebowaniu użytkowników, czyli być często wyszukiwane – wpisywane jako zapytania do wyszukiwarki. Precyzyjny dobór wyrażeń kluczowych pozwoli uzyskać wysoką skuteczność pozycjonowania fraz, a w efekcie umożliwi dotarcie do zainteresowanych ofertą użytkowników, dokładnie wtedy, kiedy poszukują Twoich produktów lub usług.

Pozycjonowanie fraz, podobnie jak ma to miejsce w przypadku innych strategii SEO, nie jest działaniem jednorazowym. Wyszukiwarki stale dążą do prezentacji odpowiedzi dokładnie spełniających oczekiwania użytkowników. Ciągła zmienność algorytmów wyszukiwarek, a także nieustanne działania konkurencji, powodują, że pozycjonowanie fraz jest procesem długofalowym i wymagającym sporych umiejętności oraz wiedzy. Decydując się na usługę SEO na frazy z agencją Pozycjonowanie.pl, uzyskasz profesjonalnego i doświadczonego partnera, który wspomoże Twoją stronę internetową na każdym etapie procesu służącego uzyskaniu stabilnej pozycji na pierwszej stronie Google.

Jesteś gotowy do podróży
na szczyt wyników w Google?

Dla kogo pozycjonowanie stron internetowych na frazy?

Pozycjonowanie stron internetowych na frazy to strategia SEO skupiona wokół promocji i wykorzystująca zamkniętą listę fraz. Z tego też powodu jest to usługa skierowana głównie do firm usługowych oraz mniejszych sklepów, posiadających w swojej ofercie stałą, niewielką liczbę produktów. Pozycjonowanie słów kluczowych będzie również doskonałym rozwiązaniem dla firm działających na lokalnym rynku. Jest to zatem forma pozycjonowania lokalnego. Dla rozbudowanych serwisów, a także dużych sklepów internetowych, zdecydowanie korzystniejszym rozwiązaniem jest pozycjonowanie szerokie, skierowane na budowę ruchu na stronie oraz widoczności strony w Google.

Precyzyjnie dobrane i skutecznie pozycjonowane frazy stanowią najlepszą odpowiedź dla użytkowników poszukujących produktów lub usług oferowanych przez stronę www. Dzięki temu biznes może uzyskać szereg wymiernych korzyści podczas pozycjonowania stron na frazy. Najważniejszymi z nich będą:

  • zwiększenie zainteresowania ofertą – wysokie pozycje fraz kluczowych powodują wzrost liczby potencjalnych klientów, co może przełożyć się na wzrost sprzedaży;
  • budowa pozytywnego wizerunku marki – pozycje w TOP10 wyników wyszukiwania pozytywnie wpływają na wizerunek i reputację strony w oczach odbiorców;
  • precyzja dotarcia do klienta – efektywne pozycjonowanie fraz pozwala przedstawić ofertę strony www potencjalnym klientom dokładnie wtedy, kiedy jej poszukują.
Darmowy audyt SEO
Nasze narzędzie pozwoli Ci sprawdzić jak wygląda widoczność Twojej strony dla robotów wyszukiwarek internetowych.

Słowo kluczowe w pozycjonowaniu – czy warto?

Osoby wpisujące do wyszukiwarki Google dowolne słowa kluczowe oczekują jednego – odpowiedzi na nurtujące ich pytanie lub potrzebę. Dostosowanie treści na stronie do zapytań użytkowników, czyli wyrażeń kluczowych, to sposób na osiągnięcie sukcesu w Internecie. Odpowiedni wybór słów kluczowych jest w tym kontekście najważniejszym elementem procesu SEO, na podstawie którego budowana jest długofalowa strategia działań. Szczegółowo przeanalizowane i dobrane na podstawie potrzeb oraz oczekiwań klienta słowa umożliwiają uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, co może przełożyć się na dużą widoczność oraz zwiększony ruch na stronie. To z kolei może doprowadzić do wzrostu poziomu konwersji. Jeśli interesuje Cię skuteczne SEO na frazy, skontaktuj się z agencją Pozycjonowanie.pl już teraz i przekonaj się, co możemy zrobić dla Twojej strony www.

Rodzaje fraz kluczowych dla Twojego biznesu

Dobór właściwych słów kluczowych jest najważniejszym elementem poprzedzającym pozycjonowanie fraz. To właśnie na tym etapie można zyskać najwięcej lub najwięcej stracić. Dobór fraz ma ogromny wpływ na sukces pozycjonowania oraz biznesu. Niechlujne podejście do kwestii wyboru listy fraz do pozycjonowania może spowodować, że nawet osiągnięcie najwyższych pozycji nie przyniesie ze sobą realnej wartości dla strony internetowej. Dlatego też wybór słów kluczowych powinien być poparty szczegółowymi działaniami analitycznymi oraz dokładnym reasearchem. Decydując się na pozycjonowanie wyrażeń kluczowych, warto mieć świadomość, jakie frazy mamy do dyspozycji oraz jakie są między nimi różnice. Najważniejsze rodzaje wyrażeń możliwych do wykorzystania w procesie SEO można na kilka grup.

Frazy ogólne

Frazy ogólne to słowa kluczowe najczęściej wyszukiwane przez użytkowników wyszukiwarek, a tym samym najtrudniejsze do wypozycjonowania. Frazy ogólne nie zdradzają intencji użytkownika, a zatem nie charakteryzują powodu wpisania wyrażenia do wyszukiwarki. Powoduje to, że trudne frazy ogólne posiadają najwyższe wskaźniki ilości wyszukiwania, ale najniższe wskaźniki konwersji.

Przykład: opony, buty, sukienki – niezwykle ciężko jest określić, co ma na myśli użytkownik, wpisując tak ogólne słowo do wyszukiwarki. Zakłada się, że odsetek użytkowników zainteresowanych zakupem, którzy korzystają z fraz ogólnych, jest marginalny. Można zakładać, że osoba wpisująca w pasek wyszukiwania frazę ogólną poszukuje inspiracji, zdjęć czy ogólnych informacji.

Frazy long-tail

Frazy long-tail to rozbudowane wyrażenia z tzw. długiego ogona, najczęściej wielowyrazowe, które precyzyjnie określają poszukiwany produkt, usługę lub zagadnienie. Słowa kluczowe z długiego ogona posiadają znacznie mniejszą liczbę wyszukiwań od fraz ogólnych, jednak ruch płynący z tego rodzaju wyrażeń jest zdecydowanie bardziej wartościowy dla biznesu. Wykorzystanie fraz long-tail pozwala w znaczny sposób zwiększyć współczynnik konwersji.

Przykład: jakie opony zimowe wybrać?, najlepsze buty do biegania, jaką sukienkę na studniówkę 2021 wybrać? W odpowiedzi na tego rodzaju pytania warto przedstawić walory oferowanych produktów lub usług i zachęcić użytkownika do zakupu.

Frazy brandowe

Frazy brandowe to odmiana fraz z długiego ogona zawierająca dodatkowo nazwę producenta lub nazwę konkretnej firmy. Użytkownik w ten sposób informuje wyszukiwarkę, jaki producent poszukiwanego produktu interesuje go najbardziej.

Przykład: opony zimowe 205/55 R16 Goodyear, białe buty sportowe męskie Nike, zielona sukienka na studniówkę Zalando - użytkownik precyzyjnie wskazuje na producenta lub dostawcę, który go najbardziej interesuje.

Frazy lokalne

Frazy lokalne to wyrażenia zawierające nazwę miejscowości lub regionu, na obszarze którego użytkownik poszukuje produktów lub usług. Frazy lokalne wybierane są dla niewielkich firm, głównie usługowych, posiadających fizyczną lokalizację, a także sklepów posiadających możliwość osobistego odbioru zakupów.

Przykład: fryzjer Poznań, dobry masażysta Warszawa, naprawa tapicerki samochodowej Wrocław, Pizzeria Gdańsk, prywatny dentysta Sopot - przy takich zapytaniach użytkownik wskazuje konkretne miejscowości, w których chce znaleźć usługę.

Jesteś gotowy do podróży
na szczyt wyników w Google?

Słowa kluczowe opisujące problem lub pytania

Użytkownicy bardzo często używają wyszukiwarek, szukając odpowiedzi na swoje pytania lub problemy. Wykorzystanie słów kluczowych opisujących problem lub pytania pozwala w sprytny sposób przemycić do przekazu płynącego ze strony www oferty strony.

Przykład:

Dobór słów kluczowych powinien także uwzględniać czynniki takie jak:

  • Konkurencyjność słów kluczowych - konkurencyjność frazy można określić jako liczbę firm usiłujących zdobyć najwyższe pozycje na dane wyrażenie w wynikach wyszukiwania. Warto mieć świadomość, na jakie wyrażenia pozycjonuje się konkurencja, jednak zasadniczo im wyższa konkurencyjność, tym trudność, a tym samym koszt uzyskania konwersji z SEO jest wyższy. Można zatem zaryzykować stwierdzenie, że wysoce konkurencyjne wyrażenia to trudne frazy do wypozycjonowania. W przypadku słów kluczowych o wysokich parametrach konkurencyjności, warto rozważyć alternatywne wyrażenia, które mogą zastąpić lub uzupełnić listę fraz wyselekcjonowanych do działań SEO. Do weryfikacji konkurencyjności fraz wykorzystywane są narzędzia analityczne, jak np. Planer słów kluczowych, Ahrefs lub Senuto.
  • Wyszukiwalność - jest to istotny parametr mówiący o średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań danej frazy. Wskaźnik ten może być istotnym, ale nie jedynym, elementem decydującym o wyborze danego słowa kluczowego.
  • Sezonowość branży - wyrażenia kluczowe wykorzystywane przez branże charakteryzujące się dużą sezonowością mogą wskazywać bardzo odmienne wartości wyszukiwalności i konkurencyjności w zależności od okresu, w jakim są weryfikowane. Dlatego też poprawna analiza listy wyrażeń powinna obejmować co najmniej 12 miesięcy.
  • Modyfikatory – frazy zawierające wyrażenia wskazujące bezpośrednio na intencję użytkowników mogą skutecznie zwiększyć poziom konwersji z ruchu. Warto rozważyć dodanie następujących modyfikatorów do fraz:
    • cena – najtańszy, najniższa cena, zniżka, wyprzedaż,
    • lokalizacja – ulica, miasto, region, kraj,
    • jakość – najlepsze, niezawodne, polecane, etc.

Profesjonalna analiza i dobór wyrażeń kluczowych to bardzo ważny element procesu i usługi pozycjonowania. Słowa wybrane do pozycjonowania powinny posiadać potencjał umożliwiający uzyskanie pożądanych efektów. Agencja Pozycjonowanie.pl oferuje profesjonalny dobór fraz kluczowych, które mają duże szanse na uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie stron na słowa kluczowe – uzyskaj najlepsze pozycje w Google dla Twojej firmy

Niezależnie od rodzaju, wielkości czy zasięgu biznesu, każdy przedsiębiorca musi zdawać sobie sprawę z tego, że skuteczne pozycjonowanie strony to najlepsza droga do uzyskania przewagi konkurencyjnej i sukcesu w sieci. Pozycjonowanie witryny na listę fraz jest jednym ze skutecznych sposobów na uzyskanie pozycji w TOP10 wyników wyszukiwania na wyrażenia istotne z punktu widzenia działalności. Zestaw skutecznych działań SEO skupionych wokół precyzyjnie wyselekcjonowanych fraz pozwala wpłynąć na wzrosty widoczności witryny w Internecie, pozyskać wartościowy ruch i przełożyć się na poziom konwersji ze strony.

Agencja Pozycjonowanie.pl oferuje swoim klientom usługi efektywnego SEO dla fraz, co pozwala uzyskać pożądane wyniki dla określonych wyrażeń w wynikach wyszukiwania, a także szereg celów biznesowych, na które skuteczne SEO może mieć istotny wpływ. Usługi pozycjonowania słów kluczowych w wykonaniu agencji Pozycjonowanie.pl to szeroki zakres działań obejmujący między innymi:

  • precyzyjny dobór najbardziej skutecznych słów kluczowych na podstawie analizy konkurencji, wyszukiwalności, sezonowości oraz oczekiwań i celów biznesowych klienta,
  • audyt istotnych dla procesu SEO aspektów, pozwalających poprawić efekty pozycjonowania słowa kluczowego,
  • implementacja wytycznych optymalizacyjnych, czyli wprowadzenie zmian technicznych na stronie internetowej pozwalających prowadzić skuteczne SEO; optymalizacja to proces odbywający się w dużej mierze na poziomie kodu źródłowego strony,
  • tworzenie oraz wdrożenie treści na stronie – unikalne treści tworzone są przez doświadczony Dział Copywritingu, co pozwala przygotować wysokiej jakości, zawierający pozycjonowane frazy content na stronę www; w razie potrzeb przygotowane są dodatkowe treści wykorzystywane do publikacji poza strukturą strony, np. artykuły sponsorowane, wpisy na różnego rodzaju platformach czy forach internetowych itp.,
  • optymalizację wizytówki w Google Moja Firma – niezwykle ważnego elementu pozwalającego zyskać dodatkowe korzyści, szczególnie w przypadku pozycjonowania na frazy lokalne,
  • szczegółową analizę efektów pozycjonowania – każdy klient otrzymuje comiesięczne raporty z pozycji fraz, a także dostęp do Panelu Klienta, w którym może na bieżąco, dzień po dniu obserwować i weryfikować zmiany pozycji fraz w wynikach wyszukiwania.

Skuteczne pozycjonowanie słów kluczowych przez agencję Pozycjonowanie.pl stanowi bardzo efektywny sposób na uzyskanie stałej i stabilnej pozycji w TOP10 wyników wyszukiwania dla strony www funkcjonującej w dowolnej branży. Skontaktuj się z nami już teraz i poznaj nasze możliwości działań dla Twojego biznesu!

Jesteś gotowy do podróży
na szczyt wyników w Google?

Ile kosztuje pozycjonowanie stron na listę fraz?

Cennik pozycjonowania na konkretne słowo kluczowe jest niezmiernie trudny do przedstawienia. Ciągła zmienność wyszukiwarki, konkurencja w branży oraz działania przez nią prowadzone, wielkość rynku, a także samo słowo kluczowe – jego wyszukiwalność, konkurencyjność i sezonowość są bardzo zmienne. Jeśli dodamy do tego aktualny stan witryny internetowej, który może być bardzo różny, a także historyczne działania w zakresie SEO, otrzymamy niezwykle zróżnicowaną sytuację, w której sztywne określenie cennika może wprowadzać w błąd. Agencja Pozycjonowanie.pl stawia na precyzję i transparentność wyceny usługi SEO, dlatego każdorazowo przygotowujemy indywidualną wycenę pozycjonowania. Skontaktuj się z nami już teraz i całkowicie bezpłatnie uzyskaj najkorzystniejszą cenę pozycjonowania wyrażeń kluczowych dla sukcesu Twojej firmy w Google i innych wyszukiwarkach. Razem z Pozycjonowanie.pl uzyskasz najlepsze pozycje w wyszukiwarce dla Twoich fraz!

Pozycjonowanie.pl - doświadczenie i wiedza dla sukcesu Twojej firmy

Bogate doświadczenie, zdobyte poprzez prowadzenie wielu kampanii SEO dla firm z rynków lokalnych, krajowych i międzynarodowych, rosnąca liczba zadowolonych klientów, najwyższej jakości obsługa, a przede wszystkim wysoka skuteczność - to cechy najlepiej opisujące agencję Pozycjonowanie.pl. W ramach naszych usług oferujemy kompleksowe i transparentne działania związane z szeroko pojętym marketingiem internetowym dla firm z praktycznie każdej branży. Wśród naszych usług znajdziesz bogaty wachlarz usług SEO/SEM, które pozwolą Twojej firmie skutecznie rozwinąć skrzydła i zyskać efektowną przewagę konkurencyjną w Internecie. W zależności od Twoich celów biznesowych oraz potrzeb marketingowych oferujemy:

  • skuteczny proces budowania widoczności stron internetowych w Internecie,
  • efektywne pozycjonowanie e-commerce dla dużych i małych sklepów internetowych,
  • kampanie reklamowe w Google, Facebooku, LinkedIn, Allegro,
  • szczegółowe audyty i analizy SEO,
  • usługi tworzenia unikalnych i wartościowych treści SEO na potrzeby stron internetowych,
  • indywidualne i grupowe praktyczne szkolenia z zakresu marketingu internetowego.

Skontaktuj się z nami już teraz! Porozmawiajmy o Twoich potrzebach i wspólnie znajdźmy najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Najczęściej zadawane pytania - FAQ

Jak oceniasz przydatność powyższych treści?
Ocena: 4.5 - 95 opinii

“Współpracę z firmą pozycjonowanie.pl rozpoczęliśmy w marcu 2008 roku.
W tym czasie powierzyliśmy im kilka naszych serwisów. Ciągłość współpracy to najlepszy dowód uznania. Polecamy ich jako partnera
biznesowego!”

Dominika Bońkowska, Właściciel firmy Toyota Bońkowscy Poznań i BMW oraz MINI Bońkowscy Szczecin