Każda marka na rynku chce być najlepsza - pragnie osiągnąć najwyższą sprzedaż i, największą popularność. Aby jednak osiągnąć spektakularny sukces i pozycję lidera trzeba poświęcić bardzo dużo czasu i pracy. Konieczne jest również przygotowanie i sukcesywne realizowanie skutecznej komunikacji marketingowej. Pozycjonowanie marki jest działaniem długofalowym i skomplikowanym. Różni się również znacząco od pozycjonowania strony www w Internecie, ale wykorzystuje wiele elementów SEO dla wzmocnienia miejsca marki w sieci. Jeśli zależy Ci na zbudowaniu dużej wartości brandu poprzez pozycjonowanie, skontaktuj się z nami już teraz i rozpocznij drogę do sukcesu Twojej marki!

Twoi Klienci są w sieci - spraw, aby Cię znaleźli! Jak?

Zainwestuj w pozycjonowanie strony internetowej!

Czym jest pozycjonowanie marki?

Pozycjonowanie marki jest zdecydowanie szerszym pojęciem od pozycjonowania stron internetowych (SEO). Pierwsze ma na celu „umieścić” markę w umysłach i pamięci odbiorców oraz rynku. SEO natomiast jest elementem strategii pozycjonowania marki i obejmuje zabiegi służące zwiększeniu widoczności brandu w wynikach wyszukiwania, a zatem wykreowanie wizerunku danej marki dla zwiększenia jej rozpoznawalności i wyróżnienia na tle konkurencji.

Twórcy pojęcia pozycjonowania Al Ries i Jack Trout w swojej książce “Positioning: The Battle for Your mind” wskazują, że Pozycjonownaie ma miejsce w umyśle klienta i jest ono specyficznym polem bitwy dla produktów, usług, marek czy firm. Skuteczne pozycjonowanie marki jest więc drogą do stworzenia unikalnego charakteru brandu w umysłach grup docelowych, co przekłada się na efektywną przewagę konkurencyjną.

Współcześnie skuteczny marketing opiera się na emocjach oraz związku pomiędzy marką, a konsumentem. Budowa odpowiedniego oblicza wymaga zastosowania szeregu długofalowych działań strategicznych, dzięki którym można osiągnąć założony cel, jakim jest rozpoznawalność marki wśród konsumentów. Jednym z najważniejszych elementów budowy pozycji marki jest wybór odpowiedniej strategii pozycjonowania. Stała obecność strony internetowej w czołówce wyników wyszukiwania na dużą liczbę fraz jest pierwszym krokiem w procesie pozycjonowania marki.

Pozycjonowanie strony internetowej w kontekście marki to szereg działań umożliwiających uzyskanie dużej widoczności strony internetowej i brandu w wynikach wyszukiwania. Obecność marki w TOP10 wyników wyszukiwania na dużą liczbę fraz kluczowych pozwala zwiększyć ruch organiczny na stronie oraz daje szanse na pozyskanie wysokiego poziomu konwersji. Stronę internetową odwiedza coraz więcej osób, które wykonują pożądane akcje - zakup produktu lub usługi, zapis do listy mailingowej etc. Pozycjonowanie stron internetowych pozwala ponadto zbudować przyjazną użytkownikowi i botom wyszukiwarek strukturę strony oraz wypływa na unikalność i wartość treści zamieszczanych w serwisie.

Jesteś gotowy do podróży
na szczyt wyników w Google?

Pozycjonowanie marki – na co zwrócić uwagę?

Grupa docelowa, czyli odbiorcy - a dokładniej ich potrzeby - leżą u podstaw pozycjonowania marki. Nie chodzi tu jednak o zaspokojenie podstawowych potrzeb, np. głodu czy pragnienia, a o głębokie doznania. Dokładne rozpoznanie oczekiwań i problemów odbiorców pozwala stworzyć przekaz, który pozostanie w pamięci na długo i skutecznie zachęci do zakupu. Poznaniu potrzeb grupy docelowej służy insight, czyli dogłębna analiza zachowań konsumentów. Postawienie w centrum uwagi klienta i jego potrzeb, a także precyzyjny insight pozwoli odnaleźć najlepszą drogę do efektywnej budowy należnego miejsca brandu w umysłach potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie marki wymaga ponadto od biznesu kierowania się kilkoma zasadami, wzmacniającymi odczucia w stosunku do brandu. Najważniejsze z nich to:

  • Korzyści płynące z obcowania z marką – marka jest swego rodzaju hasłem, skojarzeniem z produktem lub usługą. Dlatego też trzeba w nim umieścić najważniejsze wartości, jakie niesie ze sobą dana marka. Warto podkreślić wyjątkowość i najkorzystniejsze cechy dla klienta. Jednak nośne hasła rzadko kiedy są długie i zawiłe. Powoduje to konieczność skupienia się na tych elementach, które przyniosą najwięcej korzyści jak największej grupie docelowej. Warto również pamiętać, że pozycjonowanie marki musi wynikać z oferty i przedstawiać realne, prawdziwe korzyści płynące z produktu lub usługi. W innym przypadku, marka szybko straci zainteresowanie odbiorców.
  • Wyjątkowość – nawet jeśli oznacza to skupienie się wyłącznie na jednej kategorii, należy zdecydowanie postawić na wyróżnik pozwalający zyskać przewagę na tle konkurencji. Oczywiście pozostałe kategorie również będą dla klienta dostępne, pod warunkiem, że postanowi on poznać Twoją markę lepiej.
  • Wiarygodność – pozycjonowanie marki oznacza spójny i czytelny przekaz tych wartości, które marka może odbiorcy dostarczyć. Brak wiarygodności czy obietnice bez pokrycia zostaną szybko zweryfikowane przez rynek. W tym celu konieczna jest budowa spójnej komunikacji dla wszystkich pracowników i działów marki. Utrata pozytywnej oceny może nastąpić bardzo szybko, jego odbudowa jednak może pochłonąć ogromne nakłady i zająć bardzo dużo czasu.

Pozycjonowanie marki nie może stać w miejscu. Komunikacja musi być stale dostosowywana do zmieniającego się otoczenia biznesowego, rynku, a przede wszystkim zachowań grupy docelowej. Dlatego też należy stale monitorować pozycje marki na rynku oraz jej wpływu na decyzje zakupowe odbiorców. Modyfikacje przekazu marki powinny zachować naturalny charakter i pozwalać dostosować strategię marki do zmian i trendów panujących w branży.

Darmowy audyt SEO
Nasze narzędzie pozwoli Ci sprawdzić jak wygląda widoczność Twojej strony dla robotów wyszukiwarek internetowych.

Pozycjonowanie marki przez SEO

Pozycjonowanie marki poprzez działania SEO to szereg działań skupionych na zwiększeniu widoczności marki w Internecie. Wyszukiwarki internetowe są obecnie najważniejszym źródłem informacji dla klientów o markach, produktach i usługach. Dlatego też tak ważne jest osiągnięcie możliwie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. W ramach pozycjonowania stron internetowych dla pozycjonowania marki wykorzystuje się ponadto prace służące dostosowaniu serwisu – jego struktury, kodu źródłowego i zawartości treściowej do wymogów wyszukiwarek, ale także dla uzyskania w oczach i świadomości klientów obrazu eksperta z danej dziedziny i lidera w branży.

Pozycjonowanie stron internetowych jest niezwykle skutecznym sposobem na pozycjonowanie marki. Wśród korzyści, jakie płyną ze skutecznej strategii SEO, wyróżnić można przede wszystkim:

  • wzrost widoczności witryny i marki w Internecie,
  • wysoka pozycja fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania,
  • zwiększony ruch organiczny - płynący z wyszukiwarek internetowych,
  • możliwy wzrost poziomu konwersji,
  • wzrost rozpoznawalności marki wśród odbiorców.

Kompleksowe i efektywne SEO pozwala znacząco zwiększyć znajomość marki wśród odbiorców z grupy docelowej – jest ona lepiej zapamiętywana, a strona zaczyna być częściej odwiedzana przez użytkowników. Wzmacniany jest jej ekspercki wizerunek i postrzeganie przez klientów, a to prowadzi do znaczącego wzmocnienia statusu marki wśród odbiorców.

Pozycjonowanie strony internetowej w ramach pozycjonowania marki musi być oparte na przecyzyjnie zaplanowanym harmonogramie działań. Jest to tym samym długofalowy proces, który może przynieść efekty nawet po kilku miesiącach od rozpoczęcia. Niemniej, inwestycja w poprawne pozycjonowanie serwisu internetowego, jest najlepszym rozwiązaniem dla promocji marki w Internecie. W ramach rozbudowanych strategii SEO dla budowy rozpoznawalności i wartości brandu, agencja Pozycjonowanie.pl prowadzi między innymi następujące działania:

  • pozycjonowanie szerokie – pozycjonowanie strony internetowej na nieograniczoną liczbę wartościowych fraz long tail w celu zwiększenia widoczności i ruchu organicznego na stronę,
  • szczegółowa optymalizacja stron www pod kątem SEO – dostosowanie witryny internetowej do aktualnych wymogów robotów wyszukiwarek,
  • content marketing – ciągła rozbudowa zawartości treściowej strony o unikalny i wartościowy dla użytkownika content – opisy kategorii, produktów i usług, treści blogowe czy poradnikowe,
  • budowa naturalnego procesu linkowania – stały nadzór nad strukturą linkowania – pozyskiwanie nowych, wartościowych odnośników i zrzekanie się niekorzystnych linków,
  • szczegółowa analityka – skuteczne SEO bez precyzyjnej analityki nie istnieje; jest to równoznaczne z poruszaniem się w ciemnościach; zaawansowana analityka internetowa pozwala na szczegółową weryfikację uzyskanych wyników oraz skuteczne zarządzanie zmianami zakresu i kierunku działań w oparciu o dane.

Skuteczny proces SEO , u podstaw którego leży insight konsumencki i oparte na dokładnej analizie fraz kluczowych i poprawnej optymalizacji oraz wartościowych treściach działania, pozwoli na długoterminową poprawę wartości marki w oczach odbiorców.

Skontaktuj się ze specjalistami agencji SEO Pozycjonwanie.pl i poznaj możliwości pozycjonowania Twojej marki!

Wysoka jakość strony internetowej może znacząco wpłynąć na wzrost pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, a także zwiększyć ruch organiczny przychodzący na stronę. Odpowiedni content (wartościowe i unikalne treści) pozwala zbudować wizerunek eksperta w branży, a precyzyjna optymalizacja (czytelność, intuicyjna nawigacja) wpłynie na ocenę w oczach klientów. W konsekwencji marka jako całość zyska należne jej miejsce w oczach odbiorców.

Strategia działań SEO w pozycjonowaniu marki przygotowywana jest każdorazowo na podstawie indywidualnych potrzeb i oczekiwań firmy poszukującej skutecznych rozwiązań, a także w oparciu o precyzyjne analizy rynku.

Ile kosztuje pozycjonowanie marki?

Pozycjonowanie stron internetowych w pozycjonowaniu marki to długofalowy i wieloaspektowy proces. W związku z tym nie istnieje możliwość określenia stałego cennika działań SEO dla budowy pozycji marki. Agencja SEO Pozycjonowanie.pl dla każdego klienta zainteresowanego wzmocnieniem marki w Internecie przygotowuje indywidualną wycenę, opartą między innymi na szczegółowej analizie potrzeb klienta, historii, zawartości i struktury strony internetowej i konkurencji. Takie rozwiązanie gwarantuje najbardziej efektywne wykorzystanie środków przeznaczonych na inwestycję w markę. Skontaktuj się z nami już teraz i otrzymaj bezpłatną wycenę pozycjonowania Twojej strony internetowej w celu pozycjonowania marki!

Kompleksowy marketing marki w Internecie

Promocja marki w Internecie powinna przyjąć kompleksowy charakter. Założenie jest proste – im częściej marka pojawia się w komunikatach reklamowych, tym łatwiej będzie zapamiętana. Poza profesjonalnym pozycjonowaniem strony internetowej, należy zadbać również o widoczność marki w przekazie płynącym z social media oraz kampanii PPC (ang. Pay Per Click - płatnych za kliknięcie). W ramach promocji marki warto skorzystać z możliwości, jakie stawia przed biznesem między innymi:

  • Facebook – kampanie reklamowe budujące zaangażowaną społeczność wokół marki, a także promujące jej produkt lub usługę,
  • Google Ads (dawniej AdWords) – skuteczne zwiększanie rozpoznawalności marki oraz jej produktów i usług poprzez kampanie reklamowe w sieci reklamowej i remarketing,
  • LinkedIn Ads – budowa profesjonalnej bazy kontaktów, a przez to promocja wizerunku marki jako eksperta wśród osób związanych z biznesem lub branżą, w której funkcjonuje,
  • YouTube – promocja marki poprzez angażujące materiały wideo w drugiej największej pod względem liczby użytkowników wyszukiwarce na świecie.

Agencja SEO Pozycjonowanie.pl oferuje każdej marce profesjonalne zarządzanie kampaniami reklamowymi PPC we wszystkich wymienionych kanałach. Dzięki skutecznym kampaniom reklamowym istnieje duże prawdopodobieństwo uzyskania szeregu korzyści, wśród których należy wymienić:

  • zwiększenie liczby interakcji z marką,
  • budowa pozytywnego wizerunku marki wśród odbiorców,
  • wzmacnianie przywiązania do marki poprzez trafne komunikaty kierowane do wyselekcjonowanej grupy docelowej,
  • motywacja do poszukiwania i zapoznania się z produktami lub usługami marki.

Skorzystaj z wieloletniego doświadczenia i umiejętności specjalistów PPC agencji SEO Pozycjonowanie.pl i skutecznie promuj i wzmacniaj obecność Twojej marki w Internecie!

Jesteś gotowy do podróży
na szczyt wyników w Google?

Pozycjonowanie marki – budowa jakości i wartości marki

Pozycjonowanie marki to złożony, długofalowy i wieloaspektowy proces budowy wizerunku marki w świadomości klientów. W skład pozycjonowania, a zatem charakteru marki, wchodzi wiele cech, wśród których do kluczowych należą między innymi nazwa, cena, właściwości produktu czy miejsce na rynku. Jest to tym samym absolutna podstawa marketingu marki, który powinien zostać zbudowany w oparciu o precyzyjne analizy oraz szczegółowe strategie.

W dzisiejszym, cyfrowym świecie nie uda się wypracować miejsca marki wśród grupy docelowej bez jej powszechnej obecności w Internecie. Dla osiągnięcia tego celu wykorzystuje się długofalowe i kompleksowe działania, obejmujące rozbudowane kampanie pozycjonowania strony internetowej, aktywne prowadzenie komunikacji w social media, kampanii reklamowych PPC, a także angażującego content marketingu. Wszystkie poczynania w ramach marketingu internetowego muszą przyjąć spójny charakter i oferować zdefiniowany przekaz marki. Mimo, że inwestycja w pozycjonowanie marki jest długofalowym i często wymagającym finansowo przedsięwzięciem, efekty skutecznych kampanii promocji marki mogą znacząco wpłynąć na jej pozytywny odbiór wśród klientów, a w konsekwencji przynieść efekty w postaci statusu lidera w branży. Jeśli jesteś zainteresowany działaniami służącymi budowie pozycji i zasięgu marki w Internecie skorzystaj z usług agencji SEO Pozycjonowanie.pl. Wspólnie zbudujemy markę, na jaką zasługujesz!

Najczęściej zadawane pytania - FAQ

“Współpracę z firmą pozycjonowanie.pl rozpoczęliśmy w marcu 2008 roku.
W tym czasie powierzyliśmy im kilka naszych serwisów. Ciągłość współpracy to najlepszy dowód uznania. Polecamy ich jako partnera
biznesowego!”

Dominika Bońkowska, Właściciel firmy Toyota Bońkowscy Poznań i BMW oraz MINI Bońkowscy Szczecin