Zyskaj nowych klientów dzięki skutecznej
promocji Twojej strony internetowej.
Strona internetowa to absolutna podstawa działalności online. Dopiero poprawnie zaprojektowana, utworzona i skonfigurowana witryna daje podstawy do podjęcia działań służących pozyskaniu klientów. Nawet najbardziej przyjazny dla oka wygląd strony www nie daje jednak gwarancji sukcesu w sieci. Atrakcyjny wygląd sklepu na nic się nie zda, jeśli nie ma możliwości odnalezienia serwisu w Internecie. Dla realizacji założonych celów biznesowych niezbędna jest inwestycja w skuteczne pozycjonowanie stron internetowych (ang. SEO – Search Engine Optimization). Zakres oraz możliwości działań związanych ze skutecznym pozycjonowaniem w dużym stopniu determinowany jest przez sam CMS witryny internetowej. Jeśli Twój strona www utworzona jest na platformie Shoper i poszukujesz doświadczonego partnera do prowadzenia efektywnego SEO, skontaktuj się z agencją Pozycjonowanie.pl.
Twoi Klienci są w sieci - spraw, aby Cię znaleźli! Jak?
Zainwestuj w pozycjonowanie strony internetowej!
Shoper to CMS (ang. Content Management System – system zarządzania treścią) dedykowany dla szeroko rozumianego handlu internetowego. Stworzona w 2005 roku platforma e-commerce oferuje użytkownikom proste w obsłudze sklepy internetowe, wyróżniające się intuicyjnym panelem zarządzania. Twórcy Shopera stopniowo odchodzili od tradycyjnego modelu sprzedaży licencji na oprogramowanie, co doprowadziło ostatecznie do wdrożenia systemu SaaS (ang. Software as a Service – oprogramowanie jako usługa) w 2021 roku. Od tego czasu sklepy na platformie Shoper dostępne są jedynie w wersji abonamentowej. Platforma Shoper umożliwia wdrożenie do obsługi biznesu ponad 250 atrakcyjnych funkcjonalności sklepu oraz rozbudowanych systemów automatyzacji. Model SaaS przenosi na dostawcę oprogramowania pełen zakres obowiązków związanych z utrzymaniem i aktualizacją oprogramowania, stałym wsparciem technicznym, jak również architekturą i stabilnością serwerów. Rozwiązanie tego typu ogranicza jednak bezpośredni dostęp do plików źródłowych sklepu internetowego oraz możliwość swobodnej, indywidualnej modyfikacji strony.
Platforma internetowa Shoper oferuje bardzo duże możliwości oraz rozbudowane funkcjonalności obejmujące pozycjonowanie sklepu www. Duży nacisk położony jest na automatyzację procesu zakupowego oraz sprawne, intuicyjne zarządzanie sklepem. Sklep internetowy Shoper dostarcza swoim użytkownikom między innymi następujące opcje:
Nie można ominąć jednak najważniejszej wady oprogramowania Shoper. Jest ona związana bezpośrednio z modelem, w jakim jest oferowane – SaaS. Oprogramowanie Shoper uniemożliwia użytkownikom ingerencję w kod źródłowy oraz pliki sklepu. Powoduje to ograniczenie wyboru do oferowanych szablonów oraz dodatków i ulepszeń, z których zdecydowana większość jest dodatkowo płatna. W związku z modelem funkcjonowania platformy, skuteczne pozycjonowanie Shoper jest również utrudnione.
Osiągnięcie sukcesu e-sklepu w Internecie wymaga podjęcia szeregu działań zamkniętych w elastycznej i długofalowej strategii pozycjonowania strony internetowej. Podstawowym działaniem, od którego rozpoczyna się skuteczne pozycjonowanie Shoper, jest szczegółowa analiza serwisu oraz dostosowanie go do aktualnych wymogów wyszukiwarek internetowych, w tym Google. Poprawna optymalizacja sklepu www na platformie Shoper to pierwszy krok ku uzyskaniu wzrostu widoczności witryny w wynikach wyszukiwania i pozyskaniu wartościowego ruchu organicznego. Sklepy internetowe oparte na CMS Shoper należą do dobrze przygotowanych serwisów do podstawowej optymalizacji i umożliwiają proste, podstawowe pozycjonowanie. Shoper zawiera następujące wstępnie skonfigurowane elementy SEO:
Użytkownicy uzyskują również szereg narzędzi umożliwiających przeprowadzenie poprawnej podstawowej optymalizacji serwisu e-commerce.
Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych na Shoper oznacza konieczność przeprowadzenia działań zarówno na stronie www (on-site), jak i poza jej strukturą (off-site). Poprawa widoczności w wynikach wyszukiwania i pozyskanie ruchu organicznego wymagają zwrócenia uwagi na szereg elementów, które pośrednio i bezpośrednio mogą przyczynić się do sukcesu sklepu w Internecie. Elementy optymalizacji stron internetowych zbudowanych na CMS Shoper, na które należy zwrócić uwagę, to między innymi:
Poprawność konfiguracji certyfikatu SSL sklepu na platformie Shoper można zweryfikować w pasku adresu strony, który od momentu jego włączenia przyjmie formę https://. W pasku adresu pojawi się również ikona kłódki.
Jednym z kluczowych elementów efektywnego pozycjonowania stron internetowych jest cykliczna rozbudowa oraz poprawna optymalizacja zawartości tekstowej serwisu. Wyszukiwarki internetowe to zasadniczo narzędzia tekstowe, dla których najważniejsze jest słowo kluczowe, występujące w odpowiednim zagęszczeniu, odmianie, a także w odpowiednich miejscach na stronie. Pozycjonowanie sklepu internetowego na CMS Shoper skupia swoje działania na czterech aspektach dotyczących treści:
Panel Shoper umożliwia proste dodawanie nowych treści, wykorzystując przyjazny w użyciu edytor tekstowy.
Dodawanie i edycja treści na stronie głównej sklepu odbywa się w zakładce Styl graficzny & Nawigacja > Moduły > Strona Główna. Po kliknięciu w moduł “Box” otrzymujemy możliwość dodania i edycji treści na stronie głównej.
Rozbudowa treści opisowych kategorii i produktów możliwa jest w zakładce Asortyment. Wybierając odpowiednie sekcje (Kategorie lub Produkty) możliwe jest umieszczenie lub modyfikacja opisu na karcie produktu.
Tworzenie artykułów blogowych lub poradnikowych możliwe jest za pomocą modułu blogowego dostępnego w zakładce Zawartość > Blog. Zawiera ona wykaz historycznych wpisów, możliwość ich konfiguracji oraz moderacji komentarzy pod artykułami.
Systematyczna rozbudowa zawartości treściowej to jeden z najważniejszych elementów w wyglądzie sklepu wynikających z procesu pozycjonowania. Wysokiej jakości content ma jednak ogromny wpływ na to, jak skuteczne będzie pozycjonowanie sklepu Shoper. Należy bezwzględnie zadbać o zamieszczenie unikalnych opisów kategorii oraz opisów produktów, a także cykliczną publikację przedstawiających w wyczerpujący sposób treści poradnikowych. Dobrym sposobem na rozwój treści na stronie jest regularna publikacja wydarzeń z życia firmy, ciekawostek i nowości z branży. Blog umożliwia tworzenie dowolnej treści, warto jednak zadbać o jej czytelność, w tym najistotniejsze aspekty:
Optymalizacja sklepu Shoper to również konieczność poprawnej, zgodniej z wymogami wyszukiwarek optymalizacji treści pod kątem pozycjonowania. Najważniejszym elementem, na który trzeba zwrócić uwagę, jest poprawna struktura nagłówków Hx. Warto również wdrożyć atrybuty ALT (opisy alternatywne dla obrazków i grafik) w przypadku uzupełnienia treści grafikami.
Sklepy internetowe Shoper posiadają automatycznie przypisany nagłówek H1 dla wszystkich podstron serwisu, który tworzony jest na podstawie:
Automatyczne przypisanie nagłówka H1 do podstrony powoduje, że nazwa produktu, kategorii czy tytuł strony lub wpisu blogowego musi zostać zmieniony, aby zmodyfikować nagłówek. Sytuacja ta może generować problemy w przypadku pozycjonowania sklepu na frazy typu long tail lub frazy ogólne. Istnieje jednak możliwość ręcznej konfiguracji nagłówka pierwszego rzędu dla strony głównej sklepu Shoper. W tym celu należy przejść do zakładki Konfiguracja > Wygląd > Moduły > Strona Główna. Moduł konfiguracji strony głównej pozwala na ręczne dodanie nagłówka H1.
Atrybuty ALT dla grafik lub obrazków umieszczonych na danej podstronie internetowej Shoper stanowią ważny element i wpływają na użyteczność strony www. Pozwalają ponadto zwiększyć wystąpienia słów kluczowych na stronie. Opisy alternatywne wyświetlane są w sytuacji, gdy nie ma technicznej możliwości poprawnego wczytania elementów graficznych. Ustawienia atrybutów ALT dla zdjęć produktów i innych grafik umieszczonych np. na karcie produktu, w panelu Shoper dokonać można w następujących miejscach:
Prawidłowa integracja sklepu internetowego Shoper z narzędziami Google Analytics oraz Google Search Console umożliwia prowadzenia poprawnej analizy wyników widoczności, ruchu czy sprzedaży, a także poziomu indeksacji, przekierowań lub błędów technicznych na wersji mobilnej poszczególnych podstron sklepu. Dzięki integracji z narzędziami analitycznymi Google istnieje możliwość poprawnej interpretacji wyników i podejmowania decyzji opartej na danych.
Integrację Google Analytics dla sklepu internetowego Shoper wykonać należy poprzez włączenie i uzupełnienie dedykowanego modułu w panelu sklepu: Konfiguracja > Integracje > Inne > Google Analytics. Moduł Google Analytics umożliwia dodanie kodu śledzącego do podstron sklepu oraz włączenie rozszerzonej analityki e-commerce.
Integracja sklepu Shoper oraz weryfikacja Google Search Console możliwa jest poprzez dodanie kodu Google Search Console do sekcji HEAD witryny. Dokonać tego można w zakładce Konfiguracja > Integracje > Integracje Własne.
Poprawna indeksacja sklepu internetowego Shoper w Google możliwa jest poprzez dodanie do Google Search Console pliku mapy strony w formacie .xml. Sklep Shoper umożliwia automatyczne wygenerowanie pliku mapy witryny w zakładce Konfiguracja > Marketing > Pozycjonowanie > Google Sitemap. Mapa strony Shoper dodana do Google Search Console wskazuje robotom indeksującym wyszukiwarki podstrony, które powinny zostać zaindeksowane.
Panel Shoper umożliwia ponadto wykluczenie z indeksacji podstron, które standardowo nie powinny znajdować się w indeksie wyszukiwarki. Wśród takich podstron wymienić można między innymi:
Narzędziem pozwalającym sprawnie zarządzać ruchem robotów indeksujących na stronie sklepu jest plik robots.txt. Zawiera on reguły blokujące indeksację wybranych podstron serwisu. CMS Shoper pozwala pełną modyfikację pliku robots.txt, a tym samym skuteczne blokowanie wybranych podstron przed indeksacją. Plik robots.txt znajduje się w sekcji Konfiguracja > Marketing > Pozycjonowanie > Zaawansowane.
Optymalizację sklepu opartego na CMS Shoper pod kątem wyszukiwarek internetowych można przeprowadzić samodzielnie, podobnie jak podstawowe elementy pozycjonowania, gdyż nie wymaga to zaawansowanej wiedzy technicznej czy umiejętności programowania. W przypadku kłopotów z prowadzeniem optymalizacji i SEO sklepu, Shoper oferuje usługi wsparcia technicznego oraz praktyczne porady dotyczące zarządzania sklepem za pomocą dostępnych kanałów komunikacyjnych:
Optymalizacja serwisu internetowego opartego na CMS Shoper to dopiero pierwszy krok na drodze do sukcesu w e-commerce. Wraz z rozpoczęciem optymalizacji startuje proces pozycjonowania. Uzyskanie dużej widoczności w wynikach wyszukiwania Google, pozyskanie wartościowego ruchu organicznego, a w konsekwencji wysokie poziomy konwersji ze sklepu, możliwe są dzięki wysokiej jakości, kompleksowemu pozycjonowaniu e-commerce. Zapewnienie wysokiej jakości procesu jest z kolei możliwe dzięki współpracy ze sprawdzonym partnerem, posiadającym niezbędną wiedzę, doświadczenie i poparte sukcesami umiejętności. Agencja SEO Pozycjonowanie.pl to najkorzystniejsza odpowiedź na wszystkie potrzeby biznesów e-commerce poszukujących wsparcia w zakresie skutecznego pozycjonowania sklepów internetowych opartych na oprogramowaniu Shoper. Oferujemy skuteczne pozycjonowanie sklepów Shoper na nieograniczoną liczbę fraz, obejmującą również precyzyjnie wybrane słowa kluczowe, najbardziej istotne dla Twojego biznesu. W ramach usługi skutecznego pozycjonowania sklepu Shoper nasi specjaliści prowadzą rozbudowane, oparte na szczegółowych analizach działania obejmujące między innymi:
Jeśli zdecydowałeś się na platformę Shoper, posiadasz sklep i zastanawiasz się, jak wykorzystać dostępne funkcjonalności oprogramowania oraz skutecznie pozycjonować sklep, skontaktuj się z nami już teraz. Uzyskaj bezpłatną wycenę kompleksowego pozycjonowania w Google Twojego sklepu na Shoper i rozpocznij drogę ku sukcesowi w Internecie.
Pozycjonowanie sklepów internetowych zbudowanych na CMS Shoper to rozbudowany zakres kompleksowych działań skierowanych na pozyskanie wartościowego ruchu organicznego, który może przełożyć się na wzrost poziomu sprzedaży online. W tym celu prowadzone są działania oparte na trzech najważniejszych elementach skutecznego pozycjonowania:
Skuteczne pozycjonowanie Shoper powinno uwzględniać powyższe elementy, co pozwoli zwiększyć szanse na sukces sklepu Shoper w Internecie.
Określenie kosztu prowadzenia skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego opartego o CMS Shoper bez szczegółowej analizy serwisu, branży, konkurencji czy dotychczasowych procesów jest niemożliwe. Zamknięcie cennika SEO w sztywnych ramach może doprowadzić do przeszacowania lub niedoszacowania potrzeb budżetowych związanych z realizacją skutecznego pozycjonowania. Dlatego należy indywidualnie wyceniać każdy projekt SEO. Zapytaj nas o bezpłatną wycenę pozycjonowania Twojego sklepu internetowego Shoper.
Pozycjonowanie sklepów internetowych na CMS Shoper to rozbudowany, długofalowy proces, ubrany w kompleksową strategię promocji serwisu online. Celem pozycjonowania jest dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów oraz zachęcenie ich do odwiedzenia sklepu internetowego. Oznacza to, że proces pozycjonowania należy prowadzić tak długo, jak istnieje potrzeba pozyskania klienta.
Podstawową optymalizacja sklepu internetowego zbudowanego na CMS Shoper można przeprowadzić samodzielnie. Jeżeli jednak zależy Ci na kompleksowym i skutecznym działaniu w zakresie pozycjonowania sklepu online, skorzystaj z wiedzy i doświadczenia ekspertów pozycjonowania agencji SEO Pozycjonowanie.pl.
Skuteczność pozycjonowania sklepów internetowych zbudowanych na CMS Shoper, podobnie jak ma to miejsce w przypadku innych systemów, uzależnione jest od bardzo wielu czynników. Satysfakcjonujące efekty są wypadkową między innymi:
Pozycjonowanie sklepów www zbudowanych na CMS Shoper oraz innych systemach to rozbudowany i wieloaspektowy proces umożliwiający efektywną budowę widoczności oraz pozyskiwanie przychodzącego ruchu organicznego, który ma duże szanse na przełożenie się na sprzedaż ze sklepu online. Nie można jednak stwierdzić, że pozycjonowanie gwarantuje sprzedaż, gdyż jej finalizacja przez użytkowników odwiedzających witrynę uzależniona jest od bardzo wielu czynników, na które pozycjonowanie nie ma wpływu.
“Współpracę z firmą pozycjonowanie.pl rozpoczęliśmy w marcu 2008 roku.
W tym czasie powierzyliśmy im kilka naszych serwisów. Ciągłość współpracy to najlepszy dowód uznania. Polecamy ich jako partnera
biznesowego!”
Przepraszamy wystąpił nieoczekiwany błąd