Strona internetowa to absolutna podstawa działalności online. Dopiero poprawnie zaprojektowana, utworzona i skonfigurowana witryna daje podstawy do podjęcia działań służących pozyskaniu klientów. Nawet najbardziej przyjazny dla oka wygląd strony www nie daje jednak gwarancji sukcesu w sieci. Atrakcyjny wygląd sklepu na nic się nie zda, jeśli nie ma możliwości odnalezienia serwisu w Internecie. Dla realizacji założonych celów biznesowych niezbędna jest inwestycja w skuteczne pozycjonowanie stron internetowych (ang. SEO – Search Engine Optimization). Zakres oraz możliwości działań związanych ze skutecznym pozycjonowaniem w dużym stopniu determinowany jest przez sam CMS witryny internetowej. Jeśli Twój strona www utworzona jest na platformie Shoper i poszukujesz doświadczonego partnera do prowadzenia efektywnego SEO, skontaktuj się z agencją Pozycjonowanie.pl.

Twoi Klienci są w sieci - spraw, aby Cię znaleźli! Jak?

Zainwestuj w pozycjonowanie strony internetowej!

Shoper – platforma e-commerce w modelu SaaS

Shoper to CMS (ang. Content Management System – system zarządzania treścią) dedykowany dla szeroko rozumianego handlu internetowego. Stworzona w 2005 roku platforma e-commerce oferuje użytkownikom proste w obsłudze sklepy internetowe, wyróżniające się intuicyjnym panelem zarządzania. Twórcy Shopera stopniowo odchodzili od tradycyjnego modelu sprzedaży licencji na oprogramowanie, co doprowadziło ostatecznie do wdrożenia systemu SaaS (ang. Software as a Service – oprogramowanie jako usługa) w 2021 roku. Od tego czasu sklepy na platformie Shoper dostępne są jedynie w wersji abonamentowej. Platforma Shoper umożliwia wdrożenie do obsługi biznesu ponad 250 atrakcyjnych funkcjonalności sklepu oraz rozbudowanych systemów automatyzacji. Model SaaS przenosi na dostawcę oprogramowania pełen zakres obowiązków związanych z utrzymaniem i aktualizacją oprogramowania, stałym wsparciem technicznym, jak również architekturą i stabilnością serwerów. Rozwiązanie tego typu ogranicza jednak bezpośredni dostęp do plików źródłowych sklepu internetowego oraz możliwość swobodnej, indywidualnej modyfikacji strony.

Jesteś gotowy do podróży
na szczyt wyników w Google?

Sklep internetowy Shoper – wady i zalety

Platforma internetowa Shoper oferuje bardzo duże możliwości oraz rozbudowane funkcjonalności obejmujące pozycjonowanie sklepu www. Duży nacisk położony jest na automatyzację procesu zakupowego oraz sprawne, intuicyjne zarządzanie sklepem. Sklep internetowy Shoper dostarcza swoim użytkownikom między innymi następujące opcje:

  • intuicyjny w zarządzaniu i czytelny panel sklepu,
  • możliwość szerokiej integracji z systemami zewnętrznymi, w tym płatnościami online, porównywarkami cen, platformami kurierskimi czy systemami ERP,
  • moduł Shoper blog - pozwalający z dużą łatwością zaimplementować i prowadzić blog firmowy,
  • responsywne szablony sklepów internetowych,
  • dostęp do AppStore - możliwości wyboru ciekawych funkcjonalności z bogatego wachlarza dodatków,
  • pełną obsługę techniczną na każdym etapie współpracy,
  • dwutygodniowy okres bezpłatnych testów sklepu internetowego,
  • wersję Shoper Premium dla użytkowników posiadających już funkcjonujący sklep online i poszukujących bezpiecznego sposobu na przeniesienie go z innej platformy.

Nie można ominąć jednak najważniejszej wady oprogramowania Shoper. Jest ona związana bezpośrednio z modelem, w jakim jest oferowane – SaaS. Oprogramowanie Shoper uniemożliwia użytkownikom ingerencję w kod źródłowy oraz pliki sklepu. Powoduje to ograniczenie wyboru do oferowanych szablonów oraz dodatków i ulepszeń, z których zdecydowana większość jest dodatkowo płatna. W związku z modelem funkcjonowania platformy, skuteczne pozycjonowanie Shoper jest również utrudnione.

Darmowy audyt SEO
Nasze narzędzie pozwoli Ci sprawdzić jak wygląda widoczność Twojej strony dla robotów wyszukiwarek internetowych.

Optymalizacja e-sklepu na platformie Shoper

Osiągnięcie sukcesu e-sklepu w Internecie wymaga podjęcia szeregu działań zamkniętych w elastycznej i długofalowej strategii pozycjonowania strony internetowej. Podstawowym działaniem, od którego rozpoczyna się skuteczne pozycjonowanie Shoper, jest szczegółowa analiza serwisu oraz dostosowanie go do aktualnych wymogów wyszukiwarek internetowych, w tym Google. Poprawna optymalizacja sklepu www na platformie Shoper to pierwszy krok ku uzyskaniu wzrostu widoczności witryny w wynikach wyszukiwania i pozyskaniu wartościowego ruchu organicznego. Sklepy internetowe oparte na CMS Shoper należą do dobrze przygotowanych serwisów do podstawowej optymalizacji i umożliwiają proste, podstawowe pozycjonowanie. Shoper zawiera następujące wstępnie skonfigurowane elementy SEO:

  • prawidłowo skonfigurowane przekierowania 301,
  • poprawne ustawienia znacznika H1 w nagłówkach stron,
  • automatyczne uzupełnianie wartości atrybutu ALT dla grafik i zdjęć na stronie,
  • poprawnie skonfigurowane przekierowanie do wersji z prefiksem www lub bez.

Użytkownicy uzyskują również szereg narzędzi umożliwiających przeprowadzenie poprawnej podstawowej optymalizacji serwisu e-commerce.

Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych na Shoper oznacza konieczność przeprowadzenia działań zarówno na stronie www (on-site), jak i poza jej strukturą (off-site). Poprawa widoczności w wynikach wyszukiwania i pozyskanie ruchu organicznego wymagają zwrócenia uwagi na szereg elementów, które pośrednio i bezpośrednio mogą przyczynić się do sukcesu sklepu w Internecie. Elementy optymalizacji stron internetowych zbudowanych na CMS Shoper, na które należy zwrócić uwagę, to między innymi:

  • Przyjazny adres URL – proste do zapamiętania i precyzyjnie wskazujące na zawartość podstrony adresy URL (ang. Uniform Source Locator) ułatwiają poruszanie się w sklepach internetowych Shoper zarówno robotom wyszukiwarek, jak i użytkownikom. Przyjaznym adresem strony jest URL posiadający oddzielenie poszczególnych słów symbolem “-” oraz wyeliminowane znaki specjalne czy diakrytyczne. Ominięcie w procesie optymalizacji konfiguracji przyjaznego adresu może utrudnić uzyskanie wysokiej oceny w oczach robotów indeksujących oraz odbiorców. Oprogramowanie Shoper pozwala na proste zarządzanie i edycję podstawowych adresów URL na adresy URL w zakładce Pozycjonowanie, w polu Adres URL.
  • Przekierowania w obrębie serwisu – kontrola struktury przekierowań ma duże znaczenie w kontekście pozycjonowania stron Shoper. Przeniesienie klienta oraz użytkownika na odpowiednią stronę, w przypadku zmiany struktury adresów URL, wycofaniu sprzedaży danego asortymentu czy modyfikacji kategorii lub produktu, wspiera płynność i intuicyjność w poruszaniu się po serwisie. Panel Shoper umożliwia sprawne zarządzanie przekierowaniami za pomocą narzędzia dostępnego w zakładce Konfiguracja > Przekierowania. Dzięki temu nie ma potrzeby ingerencji w plik .htaccess.
  • Optymalizacja sekcji HEAD – optymalizacja sekcji HEAD strony to działania obejmujące poprawne ustawienie dwóch znaczników - meta title i meta description. Są to meta tagi odpowiadające za prezentację podstrony sklepu w na liście wyników wyszukiwania. Panel Shoper posiada wstępnie skonfigurowane ustawienia sekcji HEAD, które można modyfikować w zakładce Marketing > Pozycjonowanie > Ustawienia podstawowe z wykorzystaniem szeregu zmiennych:
    • {shop_name} - nazwa sklepu,
    • {seo_title} - tytuł strony,
    • {seo_description} - opis strony,
    • {seo_keywords} - słowa kluczowe,
    • {product_name} - nazwa produktu,
    • {product_code} - kod produktu,
    • {category_name} - nazwa kategorii,
    • {breadcrumbs} - ścieżka do kategorii,
    • {producer_name} - nazwa producenta,
    • {short_description} - skrócony opis.
    Meta title i meta description można w prosty sposób zoptymalizować masowo za pomocą schematu, aczkolwiek najważniejsze podstrony sklepu Shoper warto objąć ręczną optymalizacją sekcji meta opisów.
    • Optymalizacja sekcji meta descriptoin i meta title możliwa jest do wykonania w zakładce Konfiguracja > Marketing > Pozycjonowanie,
    • Podstrony zawierające dane produktów można zoptymalizować przechodząc do zakładki Asortyment > Produkty.
    Dalszym etapem optymalizacji powinno być ustawienie indywidualnych meta title oraz meta description dla każdej podstrony.
  • Certyfikat SSL – obecnie niezbędny atrybut każdego serwisu internetowego i czynnik rankingowy serwisu, niezwykle istotny w procesie pozycjonowania sklepów internetowych. Certyfikat szyfrujący SSL umożliwia szyfrowanie danych przekazywanych między użytkownikiem a serwerem. Sklep internetowy Shoper umożliwia swoim użytkownikom zakup certyfikatu SSL o długości 2048 bit. Konfiguracji zakupionego certyfikatu dokonać należy przechodząc do zakładki Hosting > Domeny i włączając obsługę https w zakładce Konfiguracja > Bezpieczeństwo wybierając opcję "wszędzie”.

Poprawność konfiguracji certyfikatu SSL sklepu na platformie Shoper można zweryfikować w pasku adresu strony, który od momentu jego włączenia przyjmie formę https://. W pasku adresu pojawi się również ikona kłódki.

Pozycjonowanie Shoper - słowa kluczowe i unikalne treści

Jednym z kluczowych elementów efektywnego pozycjonowania stron internetowych jest cykliczna rozbudowa oraz poprawna optymalizacja zawartości tekstowej serwisu. Wyszukiwarki internetowe to zasadniczo narzędzia tekstowe, dla których najważniejsze jest słowo kluczowe, występujące w odpowiednim zagęszczeniu, odmianie, a także w odpowiednich miejscach na stronie. Pozycjonowanie sklepu internetowego na CMS Shoper skupia swoje działania na czterech aspektach dotyczących treści:

  • teści na stronie głównej,
  • opisy kategorii,
  • opisy produktów,
  • sekcja blogowa / poradnikowa.

Panel Shoper umożliwia proste dodawanie nowych treści, wykorzystując przyjazny w użyciu edytor tekstowy.

Dodawanie i edycja treści na stronie głównej sklepu odbywa się w zakładce Styl graficzny & Nawigacja > Moduły > Strona Główna. Po kliknięciu w moduł “Box” otrzymujemy możliwość dodania i edycji treści na stronie głównej.

Rozbudowa treści opisowych kategorii i produktów możliwa jest w zakładce Asortyment. Wybierając odpowiednie sekcje (Kategorie lub Produkty) możliwe jest umieszczenie lub modyfikacja opisu na karcie produktu.

Tworzenie artykułów blogowych lub poradnikowych możliwe jest za pomocą modułu blogowego dostępnego w zakładce Zawartość > Blog. Zawiera ona wykaz historycznych wpisów, możliwość ich konfiguracji oraz moderacji komentarzy pod artykułami.

Systematyczna rozbudowa zawartości treściowej to jeden z najważniejszych elementów w wyglądzie sklepu wynikających z procesu pozycjonowania. Wysokiej jakości content ma jednak ogromny wpływ na to, jak skuteczne będzie pozycjonowanie sklepu Shoper. Należy bezwzględnie zadbać o zamieszczenie unikalnych opisów kategorii oraz opisów produktów, a także cykliczną publikację przedstawiających w wyczerpujący sposób treści poradnikowych. Dobrym sposobem na rozwój treści na stronie jest regularna publikacja wydarzeń z życia firmy, ciekawostek i nowości z branży. Blog umożliwia tworzenie dowolnej treści, warto jednak zadbać o jej czytelność, w tym najistotniejsze aspekty:

  • stosowanie nagłówków H2-H3 do oznaczania śródtytułów.
  • korzystanie z tagu <strong> do uwypuklenia ważnych fraz kluczowych,
  • stosowanie list, numeracji i punktorów.

Optymalizacja treści sklepów internetowych Shoper

Optymalizacja sklepu Shoper to również konieczność poprawnej, zgodniej z wymogami wyszukiwarek optymalizacji treści pod kątem pozycjonowania. Najważniejszym elementem, na który trzeba zwrócić uwagę, jest poprawna struktura nagłówków Hx. Warto również wdrożyć atrybuty ALT (opisy alternatywne dla obrazków i grafik) w przypadku uzupełnienia treści grafikami.

Nagłówki pierwszego rzędu (H1) w sklepach Shoper

Sklepy internetowe Shoper posiadają automatycznie przypisany nagłówek H1 dla wszystkich podstron serwisu, który tworzony jest na podstawie:

  • nazwy produktu dla podstron produktowych,
  • nazwy kategorii dla podstron kategorii,
  • tytułu artykułu dla wpisów blogowych,
  • tytułu dla stron producenta.

Automatyczne przypisanie nagłówka H1 do podstrony powoduje, że nazwa produktu, kategorii czy tytuł strony lub wpisu blogowego musi zostać zmieniony, aby zmodyfikować nagłówek. Sytuacja ta może generować problemy w przypadku pozycjonowania sklepu na frazy typu long tail lub frazy ogólne. Istnieje jednak możliwość ręcznej konfiguracji nagłówka pierwszego rzędu dla strony głównej sklepu Shoper. W tym celu należy przejść do zakładki Konfiguracja > Wygląd > Moduły > Strona Główna. Moduł konfiguracji strony głównej pozwala na ręczne dodanie nagłówka H1.

Opisy alternatywne grafik w sklepi Shoper

Atrybuty ALT dla grafik lub obrazków umieszczonych na danej podstronie internetowej Shoper stanowią ważny element i wpływają na użyteczność strony www. Pozwalają ponadto zwiększyć wystąpienia słów kluczowych na stronie. Opisy alternatywne wyświetlane są w sytuacji, gdy nie ma technicznej możliwości poprawnego wczytania elementów graficznych. Ustawienia atrybutów ALT dla zdjęć produktów i innych grafik umieszczonych np. na karcie produktu, w panelu Shoper dokonać można w następujących miejscach:

  • zdjęcie produktu – Edycja produktu > Galeria. W Galerii należy wybrać zdjęcie, którego opis trzeba zmienić i dokonać zmiany klikając w ikonkę w lewym dolnym rogu,
  • miniatura wpisu blogowego - Zawartość > Blog. Należy wybrać przycisk Edytuj opis zdjęcia,
  • zdjęcia w treści wpisów blogowych - należy wybrać opcję Wstaw/edytuj obrazek.

Integracja sklepu internetowego Shoper z Google Analytics i Google Search Console

Prawidłowa integracja sklepu internetowego Shoper z narzędziami Google Analytics oraz Google Search Console umożliwia prowadzenia poprawnej analizy wyników widoczności, ruchu czy sprzedaży, a także poziomu indeksacji, przekierowań lub błędów technicznych na wersji mobilnej poszczególnych podstron sklepu. Dzięki integracji z narzędziami analitycznymi Google istnieje możliwość poprawnej interpretacji wyników i podejmowania decyzji opartej na danych.

Integrację Google Analytics dla sklepu internetowego Shoper wykonać należy poprzez włączenie i uzupełnienie dedykowanego modułu w panelu sklepu: Konfiguracja > Integracje > Inne > Google Analytics. Moduł Google Analytics umożliwia dodanie kodu śledzącego do podstron sklepu oraz włączenie rozszerzonej analityki e-commerce.

Integracja sklepu Shoper oraz weryfikacja Google Search Console możliwa jest poprzez dodanie kodu Google Search Console do sekcji HEAD witryny. Dokonać tego można w zakładce Konfiguracja > Integracje > Integracje Własne.

Jesteś gotowy do podróży
na szczyt wyników w Google?

Indeksacja sklepu internetowego Shoper w Google

Poprawna indeksacja sklepu internetowego Shoper w Google możliwa jest poprzez dodanie do Google Search Console pliku mapy strony w formacie .xml. Sklep Shoper umożliwia automatyczne wygenerowanie pliku mapy witryny w zakładce Konfiguracja > Marketing > Pozycjonowanie > Google Sitemap. Mapa strony Shoper dodana do Google Search Console wskazuje robotom indeksującym wyszukiwarki podstrony, które powinny zostać zaindeksowane.

Panel Shoper umożliwia ponadto wykluczenie z indeksacji podstron, które standardowo nie powinny znajdować się w indeksie wyszukiwarki. Wśród takich podstron wymienić można między innymi:

  • regulaminy, politykę prywatności, politykę cookies,
  • strony logowania, rejestracji, odzyskiwania hasła,
  • koszyk, zamówienia, ulubione produkty, zwroty,
  • wyniki z wyszukiwarki wewnętrznej,
  • strony filtrowania, sortowania, zmiany widoku,
  • niezoptymalizowane stronicowanie,
  • podstrony bez contentu (puste), etc.

Narzędziem pozwalającym sprawnie zarządzać ruchem robotów indeksujących na stronie sklepu jest plik robots.txt. Zawiera on reguły blokujące indeksację wybranych podstron serwisu. CMS Shoper pozwala pełną modyfikację pliku robots.txt, a tym samym skuteczne blokowanie wybranych podstron przed indeksacją. Plik robots.txt znajduje się w sekcji Konfiguracja > Marketing > Pozycjonowanie > Zaawansowane.

Wsparcie techniczne Shoper

Optymalizację sklepu opartego na CMS Shoper pod kątem wyszukiwarek internetowych można przeprowadzić samodzielnie, podobnie jak podstawowe elementy pozycjonowania, gdyż nie wymaga to zaawansowanej wiedzy technicznej czy umiejętności programowania. W przypadku kłopotów z prowadzeniem optymalizacji i SEO sklepu, Shoper oferuje usługi wsparcia technicznego oraz praktyczne porady dotyczące zarządzania sklepem za pomocą dostępnych kanałów komunikacyjnych:

Skuteczne pozycjonowanie sklepu Shoper

Optymalizacja serwisu internetowego opartego na CMS Shoper to dopiero pierwszy krok na drodze do sukcesu w e-commerce. Wraz z rozpoczęciem optymalizacji startuje proces pozycjonowania. Uzyskanie dużej widoczności w wynikach wyszukiwania Google, pozyskanie wartościowego ruchu organicznego, a w konsekwencji wysokie poziomy konwersji ze sklepu, możliwe są dzięki wysokiej jakości, kompleksowemu pozycjonowaniu e-commerce. Zapewnienie wysokiej jakości procesu jest z kolei możliwe dzięki współpracy ze sprawdzonym partnerem, posiadającym niezbędną wiedzę, doświadczenie i poparte sukcesami umiejętności. Agencja SEO Pozycjonowanie.pl to najkorzystniejsza odpowiedź na wszystkie potrzeby biznesów e-commerce poszukujących wsparcia w zakresie skutecznego pozycjonowania sklepów internetowych opartych na oprogramowaniu Shoper. Oferujemy skuteczne pozycjonowanie sklepów Shoper na nieograniczoną liczbę fraz, obejmującą również precyzyjnie wybrane słowa kluczowe, najbardziej istotne dla Twojego biznesu. W ramach usługi skutecznego pozycjonowania sklepu Shoper nasi specjaliści prowadzą rozbudowane, oparte na szczegółowych analizach działania obejmujące między innymi:

  • kompleksową optymalizację sklepu internetowego, dostosowującą Twój sklep do aktualnych wymogów wyszukiwarek internetowych,
  • tworzenie naturalnej struktury odnośników, czyli pozyskiwanie linków z wartościowych i zbieżnych tematycznie stron zewnętrznych oraz linkowanie wewnętrzne,
  • rozbudowany content marketing - wybór słów kluczowych posiadających potencjał pod kątem pozycjonowania oraz wartościowe i unikalne treści, dla zwiększenia widoczności i ruchu przychodzącego do sklepu www.

Jeśli zdecydowałeś się na platformę Shoper, posiadasz sklep i zastanawiasz się, jak wykorzystać dostępne funkcjonalności oprogramowania oraz skutecznie pozycjonować sklep, skontaktuj się z nami już teraz. Uzyskaj bezpłatną wycenę kompleksowego pozycjonowania w Google Twojego sklepu na Shoper i rozpocznij drogę ku sukcesowi w Internecie.

Najczęściej zadawane pytania - FAQ

Jak oceniasz przydatność powyższych treści?
Ocena: 4.9 - 30 opinii

“Współpracę z firmą pozycjonowanie.pl rozpoczęliśmy w marcu 2008 roku.
W tym czasie powierzyliśmy im kilka naszych serwisów. Ciągłość współpracy to najlepszy dowód uznania. Polecamy ich jako partnera
biznesowego!”

Dominika Bońkowska, Właściciel firmy Toyota Bońkowscy Poznań i BMW oraz MINI Bońkowscy Szczecin