Reklama wideo na platformie YouTube jest obecnie jedną z najbardziej skutecznych form promocji w Internecie. YouTube jest drugą pod względem liczby użytkowników wyszukiwarką na świecie, dostępną w ponad 90 krajach i obejmuje swoim zasięgiem około 1/3 wszystkich użytkowników Internetu. YouTube udostępnia reklamodawcom bogaty zakres możliwości prezentacji swojej marki, produktów lub usług. Czy Twój biznes może pozwolić sobie na odrzucenie tak dużej liczby potencjalnych odbiorców? Wykorzystaj możliwości, jakie stawia przed Tobą YouTube i razem z agencją SEO Pozycjonowanie.pl docieraj do nowych odbiorców w Internecie!

Twoi Klienci są w sieci - spraw, aby Cię znaleźli! Jak?

Zainwestuj w pozycjonowanie strony internetowej!

Kampanie reklamowe na YouTube

YouTube zainicjował swoją działalność w 2005 roku jako serwis wymiany materiałów wideo. Jego wyjątkowość polegała na możliwości bezpłatnej publikacji i odtwarzania filmików o każdej tematyce. Biblioteka YouTube zawiera niezliczoną liczbę teledysków, tutoriali, vlogów, przewodników i wielu innych materiałów. Popularność serwisu spowodowała, że w krótkim czasie YouTube stał się, poza medium czysto rozrywkowym, istotnym dla marketingu internetowego portalem z ogromnym potencjałem reklamowym. Wyświetlanie filmów promocyjnych to tylko jedna z form reklamy możliwej do przeprowadzenia w serwisie. YouTube umożliwia reklamodawcom prowadzenie różnorodnych kampanii reklamowych.

Różne badania wskazują, że decyzje zakupowe ponad 50% internautów podejmowane są na podstawie obejrzanych materiałów wideo. Włączenie kampanii reklamowych YouTube do strategii marketingowych to doskonały sposób na dywersyfikację przekazu reklamowego, zwiększenie zasięgu oddziaływania i szansa na pozyskanie nowych klientów. Reklama na YouTube pozwala znacząco maksymalizować zasięg i świadomość marki, generować wysokiej jakości leady sprzedażowe, a także zwiększać poziom konwersji, poprzez efektywny wpływ na podjęcie decyzji zakupowej klientów.

Serwis YouTube może być istotnym punktem interakcji klienta z marką. Szczególnie w przypadku, gdy klienci samodzielnie kierują się na platformę YouTube, aby pozyskać szczegółowe informacje na temat produktu, usługi lub marki, którą są zainteresowani. Warto wykorzystać ten moment i zachęcić potencjalnego klienta do podjęcia ostatecznej decyzji zakupowej. Skorzystaj z doświadczenia profesjonalistów w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych na YouTube i rozwijaj swój biznes we współpracy z agencją Pozycjonowanie.pl.

Jesteś gotowy do podróży
na szczyt wyników w Google?

Kampanie na YouTube w Twojej strategii marketingowej

Początki YouTube wskazywały na wybitnie rozrywkowy charakter wyszukiwarki. Oszałamiające tempo rozwoju platformy szybko zainteresowało marketingowców możliwościami YouTube. Obecnie YouTube stał się znaczącym medium reklamowym o sile oddziaływania zbliżonej do kampanii reklamowych w telewizji. Największe zalety kampanii reklamowych na YouTube związane są bezpośrednio z wielką popularnością serwisu:

  • Zasięg – ponad 70% użytkowników Internetu w Polsce korzysta z YouTube;
  • Precyzja – rozbudowane możliwości konfiguracji kampanii reklamowych na YouTube pozwalają precyzyjnie docierać z przekazem do odpowiednich odbiorców;
  • Interakcja – swoboda w udostępnianiu i komentowaniu materiałów wideo w naturalny sposób zwiększa zasięg reklamy;
  • Mierzalność – YouTube udostępnia reklamodawcom szczegółowe raporty dotyczące uzyskanych wartości wyświetleń, obejrzeń czy innego rodzaju interakcji z materiałem reklamowym;
  • Niskie koszty – niskie koszty, w porównaniu do telewizyjnych kampanii reklamowych, a także wysoka efektywność, zachęcają coraz większą liczbę reklamodawców do intensywnych działań reklamowych na YouTube.

YouTube zyskuje coraz więcej w stosunku do tradycyjnych form reklamy, np. telewizyjnych. Precyzja targetowania, zdecydowanie większy zasięg oraz niższe koszty kampanii powodują, że reklama na YouTube zajmuje coraz ważniejszą pozycję w strategiach marketingowych przedsiębiorstw. Wykorzystaj bogate opcje reklamowe YouTube z agencją Pozycjonowanie.pl i zyskuj więcej na działaniach reklamowych w Internecie.

Darmowy audyt SEO
Nasze narzędzie pozwoli Ci sprawdzić jak wygląda widoczność Twojej strony dla robotów wyszukiwarek internetowych.

Reklama na YouTube

Reklama marki, produktu lub usługi na YouTube może przyjąć różnoraką formę. YouTube oferuje reklamodawcom bogaty wachlarz form reklamy dla osiągnięcia założonego celu. W zależności od przyjętego celu reklamowego do dyspozycji są następujące formy reklamy na YouTube:

  • Trueview In-Stream – najpopularniejsza forma reklamy wideo na YouTube. Materiał wideo wyświetlany jest przed, w trakcie lub po innym filmie. Reklama może być również prezentowana w witrynach, grach czy aplikacjach w sieci reklamowej Google. Trueview In-Stream charakteryzuje możliwość pominięcia po 5 sekundach. Płatność za reklamę Truview In-Stream naliczana jest po obejrzeniu 30 sekund materiału lub po kliknięciu w reklamę.
  • Bumper Ads – to krótkie, 6-sekundowe filmiki reklamowe wyświetlane przed, w trakcie lub po odtwarzanym filmie. Reklam typu Bumper Ads, w odróżnieniu od Truview In-Stream, nie można pominąć. Płatność naliczana jest za 1000 wyświetleń materiału.
  • TrueView Discovery – reklama banerowa z krótkim opisem prezentowana powyżej wyników wyszukiwania w serwisie YouTube lub na górze listy filmów sugerowanych do obejrzenia.
  • Sekwencje reklam wideo – ciekawy sposób reklamy produktu lub usługi w postaci serii filmów w ustalonej kolejności. Wyświetlenie kolejnego filmu następuje po wyświetleniu poprzedzającego materiału. Sekwencje reklam wykorzystywane są najczęściej jako forma opowiedzenia historii produktu lub marki.
  • Nakładki produktowe – swoim działaniem przypominają reklamę remarketingową. Nakładki produktowe to interaktywne karty pokazujące użytkownikom YouTube produkty wcześniej oglądane na innych stronach. Działanie nakładek produktowych wymaga połączenia z kontem Google Merchant Center oraz aktualnego pliku produktowego.
  • Karty sponsorowane – w dowolny sposób powiązane z wyświetlanym filmem, wyświetlane przez kilka sekund karty z systemu Google Zakupy, zachęcające do przejścia na stronę sprzedawcy.

Rozbudowane możliwości reklamy na YouTube pozwalają dostosować formę przekazu reklamowego zarówno do potrzeb i oczekiwań użytkowników, jak i założonych celów kampanii reklamowej, a także uzyskać wysoką efektywność reklamy. Jeśli poszukujesz możliwości skutecznego dotarcia do potencjalnych klientów w kanale wideo, skontaktuj się z agencją Pozycjonowanie.pl. Nasi doświadczeni specjaliści marketingu internetowego wycenią, przygotują i przeprowadzą dla Ciebie skuteczne kampanie reklamowe na YouTube. Wybierz doświadczenie i zdobywaj nowych klientów na YouTube!

Kierowanie kampanii reklamowych na YouTube

Kampanie reklamowe na YouTube prowadzone są za pomocą systemu reklamowego Google Ads. Umożliwia to wykorzystywanie różnego rodzaju działań reklamowych z poziomu jednego konta reklamowego. Równie istotne są także spójne i przekazywane według jednego standardu dane analityczne dotyczące kampanii reklamowych. System reklamowy Google Ads pozwala ponadto na bardzo precyzyjne kierowanie reklamy na YouTube. Jednymi z najważniejszych elementów, na które należy zwrócić uwagę w procesie konfiguracji kampanii reklamowej, są dobór grupy docelowej oraz targetowanie reklamy. Konfiguracja promocji na YouTube pozwala kierować reklamę na grupy docelowe w oparciu o następujące dane:

  • Demografia – określenie grupy docelowej według wieku, płci, statusu rodzicielskiego (w niektórych krajach sekcja “demografia” obejmuje również dane dotyczące poziomu dochodów odbiorcy reklamy).
  • Grupy odbiorców – kierowanie reklamy na wybrane grupy demograficzne o sprecyzowanych zainteresowaniach.
  • Słowa kluczowe – wyświetlanie reklamy wraz z treściami powiązanymi tematycznie z wybranymi słowami kluczowymi wyszukiwanymi przez użytkowników YouTube.
  • Tematy – kierowanie na podstawie sprecyzowanych tematów umożliwia wyświetlanie reklamy w kanałach, filmach i aplikacjach poświęconych danej tematyce.
  • Miejsca docelowe – wyświetlanie reklam w sprecyzowanych kanałach lub materiałach wideo.
  • Remarketing – kierowanie reklamy na osoby, które wcześniej wykonały interakcję - odwiedziły stronę reklamodawcy, obejrzały film, czy odwiedziły kanał wideo.

Doświadczeni specjaliści agencji Pozycjonowanie.pl na podstawie Twoich celów marketingowych oraz oczekiwań przeprowadzą szczegółową konfigurację kampanii reklamowej na YouTube, wybierając najskuteczniejsze dla realizacji założonych celów metody kierowania przekazu reklamowego. Skorzystaj z naszego doświadczenia. Skontaktuj się z nami już teraz i uzyskaj maksymalną efektywność działań reklamowych na YouTube!

Filmy reklamowe na YouTube

Jednym z elementów wpływających zarówno na koszt, jak i efektywność kampanii reklamowych na YouTube jest jakość materiałów wideo promowanych w ramach kampanii. Należy zatem przyłożyć dużą uwagę do tworzenia materiałów reklamowych. Wysokiej jakości film reklamowy powinien przykuwać uwagę odbiorcy, zawierać najważniejsze informacje na temat marki, produktu lub usługi, a także zachęcać do interakcji. Standardowo reklama wideo nie powinna przekraczać 30 sekund. W przypadku kampanii reklamowej na YouTube warto jednak pamiętać o dwóch ważnych elementach:

  • dla reklamy Trueview In-Stream – w związku z możliwością pominięcia reklamy po 5 sekundach, najważniejsze informacje powinny być zawarte w tym czasie, całkowity przekaz może być dłuższy,
  • dla reklamy Bumper Ads – całość przekazu reklamowego musi zostać zawarta w 6 sekundach.
Jesteś gotowy do podróży
na szczyt wyników w Google?

Koszty kampanii reklamowych na YouTube

Kampanie reklamowe na YouTube należą do grupy reklam rozliczanych w systemie PPC (ang. Pay Per Click - płatność za kliknięcie). W praktyce reklamy na YouTube rozliczane są w dwóch systemach:

  • CPV (ang. Cost Per View – płatność za obejrzenie),
  • CPM (ang. Cost Per Mile – płatność za 1000 wyświetleń).

Jednostkowe koszty każdej kampanii reklamowej na YouTube uzależnione są od szeregu czynników, z których najważniejsze to konkurencyjność, metody kierowania, jakości materiału wideo, maksymalnej stawki CPV. Całkowita liczba wyświetleń reklamy uzależniona jest bezwzględnie od budżetu, jaki przeznaczony jest na realizację kampanii. Można założyć, że wyższy budżet pozwoli osiągnąć więcej wyświetleń materiału. Jednostkowe koszty kampanii reklamowych na YouTube w Polsce kształtują się średnio na poziomie kilku do kilkunastu groszy. Precyzyjna konfiguracja kampanii reklamowej umożliwia jednak zminimalizowanie tego kosztu nawet do wysokości 1 grosza za obejrzenie reklamy.

Nawiązanie współpracy z agencją SEO Pozycjonowanie.pl w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych na YouTube niesie ze sobą dodatkowy koszt związany z działaniami konfiguracyjnymi i bieżącą obsługą kampanii. Pozycjonowanie.pl stawia na transparentność rozliczeń, dlatego w przypadku kampanii PPC uzależniamy koszty obsługi od wysokości wydanego budżetu na kampanię. Koszty kampanii reklamowych na YouTube z Pozycjonowanie.pl wyglądają następująco:

do budżetu 2 000 zł => 400 zł

powyżej budżetu 2 000 zł => 400 zł + 15% x (Twój budżet - 2 000 zł)

Skontaktuj się z nami już teraz! Porozmawiajmy o Twoich potrzebach w zakresie reklamy na YouTube i wspólnie zrealizujmy Twoje cele marketingowe.

Kampanie reklamowe na YouTube z Pozycjonowanie.pl

Serwis YouTube to, z punktu widzenia marketingu, potężna platforma reklamowa oferująca ogromne możliwości. Nieustannie rosnąca popularność serwisu pozwala rozwijać działania marketingowe i docierać do coraz większej grupy odbiorców i potencjalnych klientów. Dzięki temu serwis YouTube może mieć duży wpływ na rozwój Twojej firmy. Precyzyjnie zaplanowane, przygotowane i przeprowadzone kampanie reklamowe na YouTube mogą przynieść niezwykle wiele korzyści dla reklamodawcy. Współpraca z agencją Pozycjonowanie.pl to gwarancja prowadzenia skutecznych działań przez doświadczonego partnera, a tym samym możliwość realizacji założonych planów marketingowych. Skontaktuj się z nami już teraz! Specjaliści marketingu internetowego agencji Pozycjonowanie.pl przygotują i przeprowadzą dla Ciebie skuteczne kampanie reklamowe na YouTube. Efektywnie wykorzystuj nasze doświadczenie oraz możliwości zdywersyfikowania kanałów reklamowych i promuj swoją markę, produkty i usługi na YouTube.

Najczęściej zadawane pytania - FAQ

Jak oceniasz przydatność powyższych treści?
Ocena: 4.7 - 48 opinii

“Współpracę z firmą pozycjonowanie.pl rozpoczęliśmy w marcu 2008 roku.
W tym czasie powierzyliśmy im kilka naszych serwisów. Ciągłość współpracy to najlepszy dowód uznania. Polecamy ich jako partnera
biznesowego!”

Dominika Bońkowska, Właściciel firmy Toyota Bońkowscy Poznań i BMW oraz MINI Bońkowscy Szczecin